سئو کلاه سیاه چیست

هنگام ساختن یک وب سایت و بررسی سئو برای ارتقای آن، اغلب استفاده از روش‌هايي وسوسه انگیز است که به سرعت سایت را در نتایج جستجو در رتبه‌هاي بالايي نشان مي‌دهد. این تکنیک‌ها در کوتاه مدت به خوبی جواب می‌دهند اما در دراز مدت با کاهش رتبه سایت یا قرار دادن یک سایت در لیست سیاه گوگل به طور کلی، برای وب سایت مضر هستند.

سئو کلاه سیاه بر خلاف سئو کلاه سفید شامل شیوه‌های غیر اخلاقی سئو است. این کار برای بالابردن رتبه وب سایت در نتایج جستجو انجام می‌شود. در حقیقت، تکنیک‌های سئو کلاه سیاه عمدتاً توسط برخی از شرکت‌های تازه کار و ناوارد برای به نتیجه رساندن سریع سئو سایت استفاده می‌شود.

کلاه سیاه

هدف از انجام سئو کلاه سیاه چیست؟

هدف از سئو کلاه سیاه این است که با هر قیمتی و در سریع‌ترین زمان ممکن خود را بهتر از رقبا قرار دهید (حتی اگر این امر مستلزم جریمه‌های بعدی توسط گوگل باشد). این تکنیک‌ها می‌توانند نتایج خوبی در کوتاه‌مدت و میان‌مدت داشته باشند و باعث می‌شوند تا قبل از اینکه گوگل بتواند علیه شما اقدام کند، دامنه سریعاً در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد، اما مطمئن باشید که جریمه آن خواهد آمد.

“کلاه سیاه” تاکتیکی است که قوانین و مقررات تعیین شده توسط موتورهای جستجو را زیر پا می‌گذارد، اما به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت در SERP ها رتبه بالایی کسب کنید. روش‌های سئو کلاه سیاه فقط بر روی الگوریتم‌های موتورهای جستجو متمرکز شده‌اند و نحوه درک کاربران از طراحی سایت را در نظر نمی‌گیرند. روش‌های سئو کلاه سیاه برای بدست آوردن نتایج کوتاه مدت در گوگل جذاب هستند اما خطرات بلندمدت قابل توجهی را به همراه دارند.

روش‌های مورد استفاده در سئو کلاه سیاه چیست

کسب و کارها و کسانی که می‌خواهند با کمترین تلاش، نتایج فوری در گوگل را ببینند در واقع همان افرادی هستند که از سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند. به طور معمول، سئو کلاه سیاه هزینه کمتری دارد زیرا از راه‌های میانبر بر خلاف دستورالعمل های گوگل برای به دست آوردن رتبه بهتر استفاده می کنند. در حقیقت، استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه به معنای فریب دادن موتورهای جستجو برای به دست آوردن رتبه بالا است.

روش سئو کلاه سیاه

پر کردن صفحه با کلمات کلیدی نامربوط

Keyword Stuffing معروف‌ترین تکنیک سئو کلاه سیاه است. امروزه با آپدیت الگوریتم گوگل، این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به معنای قرار دادن مکرر کلمه کلیدی مورد نظر در یک صفحه است. وقتی از تکرار صحبت می‌کنیم، منظورمان ۲ یا ۳ بار نیست، بلکه در مورد تکرار بیش از حد در هر جمله است. از سال ۲۰۱۱ و در الگوریتم پاندا، این روش کارایی خود را از دست داده و اکنون غیرممکن است که با پر کردن کلمات کلیدی در گوگل جایگاهی پیدا کنید.

پر کردن صفحه فرود با کلمات کلیدی یک تکنیک قدیمی است که قبلاً بسیار محبوب بود. با این تکنیک، محتوایی ایجاد می‌شود که تا حد امکان کلمات کلیدی را در خود جای دهد. در نوشتن این نوع محتوا به کاربر و کیفیت محتوا توجه نمی‌شود زیرا هدف تراکم کلمات کلیدی است. در واقع، از کلمات و عبارات کلیدی آنقدر در محتوا استفاده می‌کنند که به نظر غیرطبیعی می‌رسد. این تکنیک می‌تواند منجر به محتوایی شود که برای کاربران بی معنی باشد.

یک سایت را هک کرده تا از سئوی آن استفاده کنید

آخرین نمونه از تکنیک سئو کلاه سیاه که می‌توانیم به آن اشاره کنیم هک یک وب سایت است. البته دسترسی اختصاصی به وب سایتی که مال شما نیست بدون اجازه غیرقانونی است. این تکنیک سئو کلاه سیاه همچنین در سئو منفی برای حذف صفحات یا حتی قرار دادن ویروس در سرور استفاده شده که جرم محسوب می‌شود.

خرید انبوه لینک

خرید لینک یک روش رایج در سئو است. . بک لینک یک لینک از یک وب سایت به وب سایت دیگر است. موتورهای جستجو از این پیوندها برای تعیین اعتبار یک وب سایت همراه استفاده می‌کنند. همه لینک‌های خریداری شده کلاه سیاه محسوب نمی‌شوند. این روش سئو کلاه سیاه می‌تواند هم خرید لینک‌های خارجی و هم تبادل لینک با سایت‌هایی باشد که هیچ ربطی به موضوع سایت شما ندارند.

مشاوره رایگان

با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

داده پوشی یا مبهم سازی داده

 masking یا داده پوشی روشی که در آن به روبات‌های جستجوگر گوگل و کاربران، نسخه‌های مختلفی از یک صفحه نشان داده می‌شود به زبان ساده یعنی، کاربران صفحه‌ای را با متن ساده می‌بینند و روبات‌های جستجوگر محتوای بیش از حد اشباع شده با کلمات کلیدی را مشاهده می‌کنند.

متن یا پیوندهای پنهان

 تکنیکی که به موجب آن متن در صفحه‌ای قرار می‌گیرد که با رنگ صفحه مطابقت دارد. همچنین، متنی پر از کلمات کلیدی وجود دارد که برای ربات گوگل قابل مشاهده است، اما کاربر آن را نمی‌بیند. پیوندها به همین ترتیب پنهان می‌شوند.

هرزنامه در نظرات و وبلاگ‌ها

روشی که در آن کاربران نظرات خود را با پیوند به یک سایت اضافه می‌کنند تا از این سایت بک لینک دریافت کنند. شایان ذکر است که روبات‌های جستجوگر چنین پیوندهایی را نادیده می‌گیرند.

تغییر مسیر صفحه یا ریدایرکت

این روش معمولا در صورت بروز مشکل در سایت استفاده می‌شود، سپس کاربر به صفحه‌ای که درست است، هدایت می‌شود. اما سئوکاران روش کلاه سیاه از روش مشابهی برای هدایت کاربر به صفحه‌ای استفاده می‌کنند که او قصد بازدید از آن را نداشته است.

خطرات سئو کلاه سیاه چیست؟

هنگامی که از روش‌های سئو کلاه سیاه برای افزایش رتبه سئو سایت استفاده می‌کنید، سایت مورد نظر به سرعت توسط موتورهای جستجو جریمه شود. جریمه‌ها عمدتاً بر رتبه بندی صفحات شما در SERP تأثیر می‌گذارند و از نتایج گوگل حذف می‌شوید.در هر صورت، اگر به فکر استفاده از یکی از این تکنیک‌ها هستید، ابتدا به ارزش صفحات سایت در چشم مخاطبان خود فکر کنید. در غیر این صورت، شما فقط خطرات غیر ضروری را برای وب سایت خود متحمل خواهید شد.

سخن پایانی

تکنیک‌های گفته شده تنها روش‌های موجود برای انجام سئو کلاه سیاه نیستند اما به شما این امکان را می‌دهند که بفهمید چه نوع تکنیک‌هایی “سئو کلاه سیاه” نامیده می‌شوند. استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه غیراخلاقی بوده و بر خلاف الگوریتم‌های گوگل است. استفاده از آن‌ها دیر یا زود باعث می‌شود که سایت توسط موتور جستجو مسدود یا در بهترین حالت در رتبه بندی گوگل دچار نزول شود. همچنین، اگر کاربر وارد سایت شود و محتوای مورد نظر خود را پیدا نکند، به عنوان یک قاعده، مدت زیادی در وب سایت نمی‌ماند و به سرعت سایت را ترک می‌کند.

برای مطالعه مقاله سئو کلاه سفید که توسط کارشناسان همراه کارا منتشر شده است را مطالعه کنید تا بهتر بتوانید تفاوت میان سئو کلاه سفید و کلاه سیاه را درک کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۲ دیدگاه

  • دورد
    آخه این کارا خیلی سریع تر جواب میده تا بخوایم از راه های قانونی وارد بشیم.
    راه های دیگه ای هستش که بشه گوگل رو دور زد؟

    • سلام
      در کل سئو کلاه سیاه یک روش پرخطر به حساب میاد و معمولا پیشنهاد نمیشه
      به همین دلیل کارشناسان سئو از روش هایی تلفیقی استفاده می‌کنند که به سئو کلاه خاکستری معروف هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *