ابزارهای رایج سئو

چه صاحب کسب ‌و کار کوچک باشید و چه مالک یک برند شخصی سازی شده، هدف اصلی کسب درآمد بیشتر است. یک روش تایید شده برای دستیابی به این هدف، جلب ‌توجه مشتریان بالقوه است. برای انجام این کار، باید دید کسب‌وکار و حضور آنلاین خود را با استفاده از ابزارهای رایج سئو افزایش دهید. این ابزارها برای گسترش دسترسی آنلاین شما بسیار مهم هستند، به‌خصوص زمانی که یک وب‌سایت دارید.ابزارهای رایج سئو به جذب مشتریان جدید و هدایت ترافیک به سایت شما کمک می‌کنند. جای تعجب نیست که در سال ۲۰۲۳، بسیاری از شرکت‌ها از ابزارهای رایج سئو برای ارتقای رتبه وب ‌سایت خود استفاده می‌کنند. ابزارهای متعددی که در دسترس است بسیار زیاد هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

چرا استفاده از ابزارهای رایج سئو ضروری است؟

درک این نکته مهم است که سئوی وب‌سایت شامل سه مؤلفه اصلی است:

  • سئو داخلی
  • خارج از صفحه
  • سئو فنی.

یک متخصص سئو باید عوامل هر سه حوزه را مدیریت کند. بااین‌حال، مدیریت همه این جنبه‌ها به‌طور هم‌زمان یک کار چالش‌برانگیز است که نیاز به صرف زمان قابل‌توجهی دارد.

اگر متخصص سئو هستید، استفاده از ابزارهای سئو برای ساده کردن و تسریع وظایف شما ضروری است. مجموعه‌ای از این ابزارها کل سایت شمارا به‌طور کامل بررسی می‌کند و به شما در مورد هر گونه مشکل یا خطای شناسایی‌شده هشدار می‌دهد. دیگران ممکن است به‌طور خاص زیر مجموعه‌ های سئوی خاص مانند سرعت سایت یا بهینه ‌سازی کلمات کلیدی را هدف قرار دهند و به شما کمک کنند تا جنبه‌ های خاص سایت خود را ارتقا دهید. با این‌ وجود، آشنایی با انواع مختلف این ابزارها و کمک گرفتن از آن‌ها بسیار مهم است.

چرا استفاده از ابزارهای رایج سئو ضروری است؟

ابزارهای رایج سئو که رایگان هستند

  • ابزار HubSpot Website Grader

هدف نهایی بازاریابی دیجیتال هدایت ترافیک به وب ‌سایت یک شرکت است و در نهایت کاربران را به مشتری تبدیل می‌کند. به همین دلیل است که بازاریابان باید بدانند که چگونه سئو وب ‌سایت را افزایش دهند. با ابزار HubSpot Website Grader، شما به‌سادگی لینک یا URL وب‌سایت خود را وارد می‌کنید و گزارش جامعی در مورد بهبودهای مورد نیاز برای بهبود سئو ارائه می‌ دهد.

 

  • ابزار Google Search Console
    Google Search Console طیف وسیعی از ابزارهای ارزشمند را ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند تا در صفحه نتایج جستجو برای کلمات کلیدی خاصی که مخاطبان هدف شما روی آن‌ها تمرکز دارند، ظاهر شوید. چه صاحب کسب ‌و کار یا مسئول سئو در یک تیم باشید، کنسول جستجو به شما امکان می‌دهد رویکردهای گذشته خود را تجزیه ‌و تحلیل کنید و استراتژی سئوی خود را با ترکیب کلمات کلیدی جدید به‌روز کنید.

 

  • ابزار Google Analytics
    درحالی‌که نسخه پولی Google Analytics موجود است، نسخه رایگان آن نیز برای استراتژی سئوی وب‌سایت شما بسیار مفید است. این امر به‌ویژه زمانی صدق می کند که از Google Analytics و Google Search Console به‌طور هم‌زمان استفاده کنید. با انجام این کار، تمام داده‌های SEO برای وب‌سایت شما به‌صورت متمرکز جمع‌آوری و سازمان‌دهی می‌شود و به شما امکان می‌دهد از پرس‌وجوهای مختلف برای شناسایی زمینه‌های بهبود و ارتقای رتبه سایت خود بهره ببرید.

داشتن دانش Google Analytics،  به عنوان جامع‌ترین ابزار سئو سایت، بسیار مهم است. گوگل آنالیتیکس به عنوان یکی از قوی ترین ابزارها برای تحلیل سایت شناخته می‌شود. هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی را ارائه می‌دهد و به مدیران وب‌سایت اجازه می‌دهد تا رفتار کاربر را به‌طور کامل تجزیه‌وتحلیل کنند. خوشبختانه بسیاری از ویژگی های ارزشمند در نسخه رایگان نیز موجود است. شایان ذکر است که گوگل آنالیتیکس برای کاربران ایرانی محدود است، اما با کمک ابزارهای تغییر IP، همچنان می توان از آن برای اهداف زیر استفاده کرد:

ابزارهای رایج سئو که رایگان هستند

– تجزیه‌وتحلیل نقاط ورود کاربران به سایت
– بررسی صفحات بازدید شده توسط کاربران
– تعیین منبع کلمات کلیدی
– به دست آوردن آمار نرخ تبدیل کاربران
– شناسایی دموگرافیک (جنس، سن، ملیت) مخاطبان سایت
– کشف محبوب ترین و پربازدیدترین صفحات در سایت
– جمع‌آوری اطلاعات در مورد نرخ پرش صفحات سایت

اگر علاقه مند به عمیق تر شدن این ابزار و یادگیری نحوه استفاده مؤثر از آن هستید، می توانید به سایر مقالات ما در مورد آموزش گوگل آنالیتیکس مراجعه کنید.

چرا باید از ابزار گوگل آنالیتیکس سئو استفاده کنید؟

دلیل استفاده از این ابزار کاملاً ساده است: شما باید بینش جامعی در مورد بازدیدکنندگان وب‌سایت خود داشته باشید. با نصب گوگل آنالیتیکس می توانید داده‌های موجود را در لایه های مختلف بررسی کرده و آن‌ها را ردیابی کنید:

  • زمان واقعی

این بخش اطلاعات به‌روز را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین به شما امکان می‌دهد به داده‌هایی مانند ورود کاربران، تعداد صفحاتی که مشاهده می‌کنند، صفحات فعال، مکان فعلی آن‌ها و غیره دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، می توانید ببینید که در حال حاضر چند نفر در سایت شما هستند و چه اقداماتی انجام می دهند.

  • مخاطب

در این قسمت می توانید اطلاعاتی در مورد بازدیدکنندگان خود و ویژگی های آن‌ها جمع‌آوری نمایید. این شامل جزئیاتی مانند تعداد کاربران آنلاین، جنسیت، علایق، زمان صرف شده در سایت، نرخ پرش و موارد دیگر است.

  • رفتار

در اینجا، می‌توانید دقیقاً نظارت کنید که بازدیدکنندگان شما چه صفحاتی را مشاهده می‌کنند.

چرا باید از ابزار گوگل آنالیتیکس سئو استفاده کنید؟

 

سخن پایانی

به خاطر داشته باشید که برخی از ابزارهای رایج سئو ممکن است گزینه های پولی را برای باز کردن قفل ویژگی های اضافی ارائه دهند. ما تمام تلاش خود را به کار بستیم تا ویژگی های برتر هر ابزار سئو را برجسته کنیم و به شما کاربران محترم کمک نماییم تا درک روشنی از هر کدام از این ابزارها داشته باشید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *