نحوه لینک سازی داخلی در سایت

لینک داخلی، لینکی است که صفحه ای از سایت را به صفحه ای دیگر از همان سایت هدایت می کند. لذا این لینک سبب می شود که کاربر و گوگل محتوای سایت را بهتر پیدا کنند.  لذا لینک داخلی تنها به لینک های داخل محتوا گفته نمی شود، بلکه چند گونه لینک وجود دارد که شامل لینک های صفحه اصلی، پست، منو و غیره خواهد شد. این لینک ها برای گوگل و سئو از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در همراه کارا جهت آشنا شدن شما با نحوه لینک سازی داخلی، آموزش لینک سازی داخلی را شرح خواهیم داد.

تکنیک ها و نحوه لینک سازی داخلی

برای ساختن لینک داخلی باید محتوایی در سایت شما وجود داشته باشد و جهت گرفتن نتیجه بهتر از لینک سازی داخلی می بایست محتوای سایت را مرتب بروزرسانی کنید. در اینجا نحوه لینک سازی داخلی را شرح خواهیم داد.

لینک دادن در صفحات سایت و به محتوای مرتبط

در آموزش لینک سازی داخلی در لینک دادن برای قدرتمند کردن ساختار لینک داخلی باید یک مقاله را به مقاله ای دیگر لینک بدهید. این لینک دادن اهمیت زیادی دارد، ولی باید با اصول و با حساب و کتاب خاص خود صورت گیرد و باید با موضوع و پاراگراف مرتبط باشد. با لینک داخلی می توانید محتوای خود را کامل کنید، مثلا اگر محتوای شما ناقص است با لینک دادن به محتوای دیگر آن را کامل خواهید کرد.

لینک سازی داخلی

استفاده از انکرتکست مناسب در لینک داخلی

متن لینک یا همان انکرتکست از جنبه های لینک بیلدینگ داخلی است که باید مورد توجه قرار گیرد. انکرتکست ها با افزوده شدن به کلمه کلیدی و لینک، ارزش مقاله را بالا می برند. به طوری که در زمان ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو، انکرتسکت ها مورد توجه گوگل قرار می گیرند. انکرتکست بهتر است به توصیف صفحه مقصد بپردازد. لینک داخلی برای شناساندن بهتر سایت به خزنده های گوگل کمک می کنند. بازدید کنندگان سایت نیز بعد از خواندن انکرتکست بر روی آن کلیک نموده و وارد صفحه ای دیگر می شوند.

اگر به عبارات و کلمات درون جمله لینک بدهید در صورتی که کاربر اطلاعی از موضوع نداشته باشد وارد لینک می شود. علاوه بر آن می توان جمله را به پایان رساند و در ادامه کاربر را جهت کسب اطلاعات بیشتر با لینک دادن به صفحه ای دیگر هدایت کرد.

در آموزش لینک سازی داخلی متوجه می شوید که برای لینک داخلی دادن باید همیشه متن یا کلمه انکرتکست متنوع باشد و به هیچ عنوان نباید از انکرتکست های عمومی مانند (اطلاعات بیشتر) یا (اینجا کلیک کنید) استفاده کنید. همچنین باید توجه کنید که انکرتکست نباید یک جمله طولانی باشد.

لینک دادن پست جدید به پست های قدیمی

نحوه لینک سازی داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است مثلا باید توجه کنید که در زمان انتشار پست جدید، باید آن را به پست های قدیمی لینک دهید. انتشار مقالات جدید در سئو سایت تاثیر زیادی داشته و لینک های موجود در آن به دیگر صفحات شما ارزش بالایی خواهد داد.

مشاوره رایگان

با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

بروزرسانی محتوای قدیمی سایت با لینک های داخلی جدید

در آموزش لینک سازی داخلی گفته می شود که محتواهای قدیمی را به محتوای جدید لینک داخلی بدهید و این تاثیر خوبی در سئو سایت شما دارد.

لینک سازی در متن مناسب

لینک سازی داخلی برای کاربر صورت می گیرد و باید در این مورد کاربر در نظر گرفته شود. لذا در هر بخشی از محتوا که فکر می کند نیاز است متن شما تکمیل شود می توانید به صفحه مربوطه لینک بدهید.

در ساخت لینک داخلی زیاده روی نکنید

ساخت بیش از حد لینک داخلی علاوه بر اینکه کمک کننده به کاربر نیست، بلکه باعث خراب شدن تجربه کاربری خواهد شد. هدف از لینک دادن رفع نیاز کاربر است و برخی مواقع می توان بدون لینک دادن و توضیحی کوتاه، به طور کامل جواب کاربر را داد.

لینک داخلی سایت nofollow نباشد

نحوه لینک سازی داخلی در سئو سایت اهمیت زیادی دارد و اگر سئو سایت برای شما مهم است باید تگ nofollow به لینک های داخلی اضافه نکنید. چون این در نتایج گوگل تاثیری ایجاد نخواهد کرد. درست است که ترافیک سایت صفحه لینک داده شده زیاد می شود و زمان ماندن کاربر در سایت زیاد خواهد شد، ولی خبری از منتقل شدن ارزش صفحه به لینک جدید نیست. صفحه ای را می توان نوفالو کرد که ارزش رفتن به صفحات گوگل را ندارد.

به صفحه معتبر سایت لینک بدهید

در آموزش لینک سازی داخلی این اهمیت دارد که اگر در سایت صفحه ای دارید که کاربر با خواندن محتوای آن با شما تماس می گیرد، بهتر است به این صفحه لینک بدهید. چنین لینکی باعث افزایش ترافیک سایت، نرخ تبدیل و درآمد آن می شود.

مزایای لینک داخلی

حالا که با نحوه لینک سازی داخلی آشنا شدید باید بدانید که لینک داخلی مزایای زیادی دارد که در اینجا به معرفی این مزایا می پردازیم.

کمک به ایندکس شدن سایت

با بزرگ شدن و رشد یافتن وب سایت ها، محتوای بدون لینک داخلی برای گوگل ناشناس می باشد. درست است که سایت ها دارای سایت مپ هستند و این نقشه URL سایت را لیست می کند؛ ولی با این حال موتورهای جستجو در زمان زیادی می توانند سایت را بشناسند. با دادن لینک داخلی به صفحه های جدید، موتورهای جستجو در زمان کوتاهی می توانند صفحات را خزیده و ایندکس کنند.

بالا رفتن ارزش صفحات با لینک داخلی

در آموزش لینک سازی داخلی می فهمید که با لینک داخلی، گوگل رابطه بین صفحات را درک نموده و میان تمامی لینک های یک صفحه ارزش لینک را تقسیم می کند. مثلا اگر صفحه A از صفحه خارجی بک لینک با ارزشی بگیرد، این معنی را می دهد که صفحه A به اعتبار سایت خارجی از گوگل اعتبار کسب کرده است. لذا در صورت لینک دادن این صفحه به صفحه C، ارزش این صفحه به صفحه C انتقال یافته است. اصولا صفحات اصلی دارای بیشترین بک لینک بوده و ارزش بیشتری دارند که اعتبار آن ها به دیگر صفحات نیز منتقل می شود.

خرید بالا با لینک سازی داخلی

نحوه لینک سازی داخلی در بالا رفتن سئو داخلی اهمیت زیادی دارد و به طور حتم لینک سازی داخلی سئو سایت را بالا می برد. همچنین به ترافیک سایت کمک می کند، در نتیجه تاثیر زیادی در بازاریابی داشته و خرید بیشتری را در پی خواهد داشت.

بالا رفتن زمان ماندن کاربر در سایت با لینک داخلی

در آموزش لینک سازی داخلی می فهمید که وقتی کاربر وارد لینک داخلی می شود مسلما زمان بیشتری در سایت می ماند. در نتیجه نرخ پرش کاهش می یابد و اعتبار شما نزد گوگل بالا می رود.

انتقال ترافیک سایت به محتوای جدید

اگر از مقاله قدیمی به مقاله جدید لینک بدهید، قسمتی از ترافیک صفحه قدیمی وارد صفحه جدید می شود. در اینصورت اعتبار صفحه جدید بالا می رود.

نحوه لینک سازی داخلی

سخن پایانی

لینک سازی داخلی یکی از راه های سئو سایت است که به ترافیک سایت و ماندن کاربر در صفحه شما کمک می کند. همانطور که آموزش لینک سازی داخلی را شرح دادیم باید بدانید به طرق مختلفی این لینک سازی انجام می شود و باید طبق اصول و فنون خود اجرا شود. نحوه لینک سازی داخلی به این گونه است که اگر از صفحه اصلی و قدیمی به صفحات جدید لینک داده شود اعتبار صفحه اصلی و قدیمی به صفحه جدید منتقل می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *