گوگل انالیتیکس

هر آنچه باید در مورد گوگل انالیتیکس بدانیم ، به طور جامع و کامل در این مقاله آورده شده است. گوگل آنالیتیکس یک ابزار تجزیه ‌و تحلیل وب است که بینش عمیقی در مورد عملکرد وب سایت و کسب و کار آنلاین شما ارائه می دهد. به طور معمول، شروع کار با Google Analytics آسان است، و به شما امکان می دهد معیار های مهم برای تجارت آنلاین خود را فوراً نظارت کنید.

Google Analytics می تواند بسیار پیچیده باشد. هرچه اطلاعات بیشتری را جستجو کنید، ممکن است طاقت فرساتر شود، اما به عنوان یک ابزار، ارزشمندتر می شود. هرچه داده‌ های مرتبط ‌تری از کانال‌های مختلف خود جمع‌آوری کنید، فرصت بیشتری برای بهینه‌ سازی، تولید ایده‌های جدید و به دست آوردن درک جامعی از نحوه ارتباط همه ‌چیز به یکدیگر خواهید داشت.

گوگل انالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس به طور یکپارچه با سایر سرویس های گوگل ادغام می شود. اگر از خدمات مبتنی بر Google برای اهداف بازاریابی استفاده می کنید، Google Analytics برای ردیابی عملکرد شما ضروری می شود. به دست آوردن داده های وب دقیق و درک عملکرد شما برای افزایش بازگشت سرمایه (ROI) وب سایت و کسب و کار شما بسیار مهم است.

داده ها نقش مهمی در هر استراتژی بازاریابی دیجیتال ایفا می کنند و داشتن ابزارهای مناسب قبل از اجرای هر گونه تلاش بازاریابی تضمین می کند که شما به نتایج مطلوب دست می یابید. یک کسب و کار موفق مانند یک ماشین خوب عمل می کند که به سرعت با عوامل دائماً در حال تغییر سازگار می شود و تجزیه ‌و تحلیل داده های وب به کشف آنچه در وب سایت شما رخ می دهد،  کمک می کند.

گوگل انالیتیکس چیست؟

اهمیت استفاده از Google Analytics چیست؟

قبل از پرداختن به جنبه‌ های فنی ثبت ‌نام و استفاده از Google Analytics، درک مزایایی که برای کسب‌ و کار آنلاین ما به ارمغان می‌ آورد و بینش‌ های خاصی که ارائه می‌ دهد،  بسیار مهم است. در اصل،  Google Analytics به عنوان ابزاری عمل می کند که داده ها را در مورد اقدامات و ترجیحات بازدیدکنندگان، مخاطبان و مشتریان هنگام تعامل با وب سایت ما ارزیابی و ارائه می دهد. در اصل، جنبه ‌های مختلفی مانند تعداد بازدیدکنندگان، سطح تعامل با محتوا و زمان اوج بازدید را اندازه‌گیری می‌کند. این اطلاعات ارزشمند مستقیماً از وب سایت ما گرفته شده است.

آیا گوگل آنالیتیکس رایگان است؟

گوگل آنالیتیکس هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی معروف به “Analytics 360” را ارائه می دهد. ویژگی ‌ها و قابلیت ‌های نسخه رایگان Google Analytics معمولاً برای برآوردن نیازهای تجزیه ‌و تحلیل داده‌های وب ‌سایت ‌ها یا برنامه ‌های کسب ‌و کارهای کوچک و متوسط ​​کافی است.

این در حالی است که Analytics 360، با هزینه تقریبا ۱۵۰۰۰۰ دلار در سال برای وب سایت ها در دسترس است، که می تواند بر اساس تعداد درخواست های کاربر به بیش از یک میلیون در سال افزایش یابد.

انواع نسخ های  Google Analytics که در حال حاضر موجود است

قبل از پرداختن به پیچیدگی ها و یادگیری نحوه استفاده از Google Analytics، ضروری است که با انواع مختلف موجود آشنا شوید. در حال حاضر، دو نسخه از Google Analytics وجود دارد:

Universal Analytics (UA)، همچنین به عنوان نسخه قدیمی تر شناخته می شود: اگر حساب کاربری خود را قبل از اکتبر ۲۰۲۰ ایجاد کرده باشید، این نسخه Google Analytics است که از آن استفاده می کنید.

«Google Analytics 4» نسخه جدیدتر را تشکیل می‌ دهد: این آخرین نسخه Google Analytics است که دارای رابط‌ های کاربری، گزارش ‌ها، ابزارها و قابلیت ‌های به‌ روز شده در مقایسه با نسخه ‌های قبلی است.

Google Analytics

 

مزایای استفاده از ابزارهای تحلیل وب چیست؟

استفاده از ابزارهای تجزیه ‌و تحلیل وب، مانند Google Analytics، برای بازاریابان دیجیتال و مدیران کسب و کار بسیار سودمند است. در اینجا سه ​​دلیل اصلی برای استفاده از این ابزار وجود دارد:

  • تسهیل در تصمیم گیری

با استفاده از بینش های ارائه شده توسط ابزارهای تجزیه ‌و تحلیل وب، می توانید عملکرد وب سایت را افزایش دهید و بر اساس داده ها و معیارها تصمیمات آگاهانه بگیرید. این تصمیمات شامل اقدامات انجام شده برای بهبود عملکرد سایت است. به عنوان مثال، پس از کشف عملکرد ضعیف یک صفحه از طریق آمار ابزارها، می ‌توانید محتوای آن را بهبود بخشید و تغییر دهید تا بازدیدهای بیشتری داشته باشید. شاخص های مربوط به عملکرد ضعیف صفحه بیشتر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

  • رونمایی از داستان در داده ها

تجزیه ‌و تحلیل داده ها نه تنها دسترسی به داده های خام را فراهم می کند، بلکه استخراج بینش های معنادار را نیز امکان پذیر می کند. سپس می توان از این بینش ها برای بهبود عملکرد تجاری استفاده کرد.

  • ساده کردن گزارش

قابلیت هایی که در این ابزارهای تحلیلی گنجانده شده است، فرآیند تولید گزارش در مورد عملکرد وب سایت و کمپین تبلیغاتی را ساده می کند. استفاده از ابزارهای تجزیه ‌و تحلیل وب سایت، بازاریابان دیجیتال و مدیران کسب و کار را قادر می سازد تا ارزیابی های دقیقی از اقدامات و تلاش های خود به دست آورند و تصمیم گیری آگاهانه تر را اتخاذ کنند.

مزایای استفاده از ابزارهای تحلیل وب

سخن پایانی

گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را می دهد که درک عمیق تری از مشتریان خود و همچنین از الگوریتم های گوگل به دست آورید. علاوه بر این، چالش‌ های موجود در تبدیل بازدیدکنندگان وب‌سایت به مشتری را آشکار می‌کند. با گوگل آنالیتیکس، می توانید تشخیص دهید که کدام جنبه از وب سایت شما به خوبی مورد استقبال قرار می گیرد و مورد پسند بازدیدکنندگان است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *