عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت طراحی سایت

ایجاد یک وب سایت گامی ارزشمند در موفقیت شرکت شما است. با توجه به گسترش اینترنت، امروزه ایجاد یک وب سایت چالش سختی نیست. زیرا ابزارها و متخصصان زیادی وجود دارند که می‌توانند به شرکت و کسب و کار شما در این فرآیند کمک کنند. اما یکی از سوالات متداول قبل از ایجاد وب سایت این بوده که تعرفه طراحی سایت چقدر است؟ در اینترنت می‌توانیم لیست قیمت طراحی سایت متفاوتی را مشاهده کنیم. اما چرا تعرفه طراحی سایت هر شرکت متفاوت است؟ تعرفه ساخت وب سایت به چه عواملی بستگی دارد؟ امروزه هزینه ایجاد یک وب سایت از پروژه‌ای به پروژه دیگر بسیار متفاوت است. زیرا نوع طراحی وب سایت به خواسته‌های مشتریان بستگی دارد که چه امکاناتی برای سایت خود نیاز دارند.

با این حال، بسیاری از کارآفرینان با توجه به هزینه ایجاد یک وب سایت یا فروشگاه مجازی از طراحی آن منصرف می‌شوند، زیرا گمان می‌کنند که بسیار گران است و کسب و کار خود را از این ابزار ضروری برای تجارت محروم می‌کنند. به همین دلیل کارشناسان همراه کارا در این مقاله هزینه طراحی سایت، تعرفه بهترین شرکت طراحی سایت و عواملی که در قیمت آن تاثیرگذار است، را بیان می‌کند.

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت

تعیین هزینه طراحی یک وب سایت کار پیچیده‌ای است باشد زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت ایجاد سایت بسته به عملکرد آن، نوع هاست و دامنه و طراح آن، متفاوت است. بنابراین باید گفت که قیمت مشخصی برای طراحی وب سایت‌ها وجود ندارد، همانطور که قیمت محصولاتی که در یک قفسه فروشگاه هستند، مشابه یکدیگر نیست. عوامل مختلفی در تعیین تعرفه طراحی سایت نقش دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

هدف وب سایت

وب سایت‌های شرکتی که اساساً به عنوان کارت ویزیت مجازی عمل می‌کنند، معمولاً ارزان‌تر هستند، زیرا خدمات متنوع نداشته و در طول زمان نیازی به به روز رسانی مداوم ندارند.

تعداد صفحات

اگرچه ممکن است قالبی وجود داشته باشد که در تمامی صفحات سایت تکرار شود، اما هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، پیچیدگی طراحی سایت بیشتر خواهد بود، به خصوص اگر طرح‌بندی‌های بسیار متفاوتی با یکدیگر داشته باشند.

CMS منبع باز

طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای منبع باز (CMS)، مانند وردپرس، جوملا و دروپال، معمولاً ارزان‌تر است. از سوی دیگر، یک CMS شخصی که از ابتدا ایجاد شده، پیچیده‌تر و در نتیجه گران‌تر است.

انتخاب قالب

طیف گسترده‌ای از قالب‌های آماده در بازار وجود دارد که می‌توان آنها را با توجه به خواسته‌های مشتری سفارشی کرد. با این حال، اگر طراحی سایت از پایه و مطابق با علایق مشتری انجام شود،  باید زمان بیشتری سرمایه‌گذاری کرد که این امر پروژه را گران‌تر می‌کند.

تجربه طراح سایت

به طور کلی، متخصصان و شرکت‌های با تجربه در حوزه طراحی سایت، قیمت بالاتری برای طراحی انواع سایت‌های خود در نظر می‌گیرند. همچنین، شرکت‌های جدید و متخصصان کم تجربه‌تر، هزینه کمتری برای پروژه‌های خود دریافت کنند، اگرچه این یک قانون نیست.

تعرفه بهترین شرکت طراحی سایت چقدر است

چرا طراحی صفحه اصلی هزینه بیشتری دارد؟

در زمان طراحی سایت، صفحه اصلی ابتدا ایجاد می‌شود و مبنایی برای طراحی سایر صفحات سایت است. در صفحه اصلی، طراح با ظاهر هدر، فوتر سایت، منو و سایر عناصر اصلی آشنا می‌شود که در طرح‌بندی‌های دیگر صفحات کپی می‌شوند. بنابراین، طراحی صفحات داخلی زمان کمتری نسبت به صفحه اصلی نیاز دارد و به همین دلیل صفحات داخلی ارزان‌تر هستند. علاوه بر این، صفحات داخلی دارای تفاوت‌های ظریف و عناصر منحصربه‌فرد مانند فیلترها، محصولات، محتوا و موارد دیگر هستند که کار کردن با آنها زمان زیادی می‌برد. بنابراین تعرفه طراحی این صفحات در سایت به قیمت طراحی صفحه اصلی نزدیک است.

تعرفه بهترین شرکت طراحی سایت چقدر است ؟

همکاری با یک شرکت حرفه‌ای برای طراحی یک وب سایت زیبا، ارزش هزینه کردن را دارد. وب سایت شما باید به طور مداوم به روز رسانی شود تا کاربران بهترین تجربه را با خرید از سایت شما داشته باشند. برای این کار می‌توانید با شرکت تخصصی طراحی و سئو سایت مانند همراه کارا همکاری کنید. این شرکت با ارائه پکیج‌های مختلف یک وب سایت حرفه‌ای و زیبا را برای شما طراحی می‌کند. تعرفه طراحی سایت این شرکت با توجه به نوع وب سایت مورد نیاز متفاوت است که در ادامه به آن‌ها را شرح می‌دهیم.

قیمت طراحی سایت شرکتی

هزینه طراحی سایت شرکتی همراه کارا از ۱۰ میلیون آغاز می شود که این قیمت شامل خدمات هاست یک ساله و دامنه ir. رایگان، طراحی صفحات اصلی، ۳ ماه پشتیبانی رایگان، مشاوره کسب و کار آنلاین، سازگاری در نسخه موبایل، اجرا پروتکل امنیتی  SSL و سیستم مدیریت محتوا وردپرس بوده که در ۲۵ روز طراحی می‌شود.

هزینه طراحی سایت اختصاصی

تعرفه طراحی سایت اختصاصی همراه کارا از ۳۰ میلیون با توجه به امکانات مورد نیاز متغیر است. این قیمت برای خدماتی مانند دامنه ir و com و  ۶ماه پشتیبانی رایگان، سازگاری در نسخه موبایل، استفاده از زبان برنامه نویسی PHPو امکان پیاده سازی تمام در خواست‌ها، پرداخت می‌شود.

تعرفه طراحی سایت فروشگاهی

برای طراحی سایت فروشگاهی توسط  شرکت همراه کارا باید ۱۷ میلیون هزینه کنید که این قیمت برای خدماتی مانند خدمات هاست یک ساله و دامنه ir. رایگان، طراحی صفحات اصلی، ۳ ماه پشتیبانی رایگان، مشاوره کسب و کار آنلاین، سازگاری در نسخه موبایل، اجرا پروتکل امنیتی SSL ، سیستم مدیریت محتوا وردپرس، اتصال به درگاه بانکی و دریافت اینماد است.

قیمت های ذکر شده در سال ۱۴۰۱ می‌باشد.

مشاوره رایگان

با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

سایت شرکتی

هاست ۱ ساله رایگان

دامنه ir. رایگان

طراحی صفحات اصلی
۳ ماه پشتیبانی رایگان

مشاوره کسب و کار آنلاین
سازگاری در نسخه موبایل
اجرا پروتکل امنیتی SSL
سیستم مدیریت محتوا وردپرس
مدت زمان تحویل ۲۵ روز

خدمات فوق به صورت پایه می‌باشد
جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

از ۱۰
میلیون تومان

سایت اختصاصی

دامنه ir.  و com. رایگان

۶ ماه پشتیبانی رایگان
سازگاری در نسخه موبایل
استفاده از زبان برنامه نویسی PHP
امکان پیاده سازی تمام در خواست ها

خدمات فوق به صورت پایه می‌باشد
جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

از ۳۰
میلیون تومان

سایت فروشگاهی

هاست ۱ ساله رایگان

دامنه ir. رایگان

طراحی صفحات اصلی
۳ ماه پشتیبانی رایگان

مشاوره کسب و کار آنلاین
سازگاری در نسخه موبایل
اجرا پروتکل امنیتی SSL
دریافت اینماد

اتصال به درگاه بانکی
سیستم مدیریت محتوا وردپرس
مدت زمان تحویل ۴۵ روز

خدمات فوق به صورت پایه می‌باشد
جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

از ۱۷
میلیون تومان

هزینه طراحی سایت شامل چه چیزهایی است؟

برای اینکه بدانید هزینه طراحی سایت شامل چه چیزهایی می شود می بایست به سوالات زیر جواب دهید.

  • چه امکاناتی برای وب سایت خود می خواهید در نظر بگیرید؟
  • کاربرد سایت برای کسب و کار شما چیست؟
  • آیا پوسته اختصاصی برای شما لازم است؟
  • آیا نیاز به پنل مدیریت سایت و پنل مدیریت حساب کاربری هم دارید؟

در صورتی که به این سوالات جواب کاملی دادید می توانید هزینه طراحی سایت را تخمین بزنید. باید دقت کنید که تعرفه طراحی سایت شامل موارد زیر است.

  • دامنه: دامنه آدرس سایت است که با پسوندهای مختلفی مانند com, ir, co و غیره می باشد. هر یک از این دامنه ها هزینه های مختلفی دارند. دامنه ir متعلق به ایران است و قیمت های ارزانتری داشته و com جهانی بوده و هزینه بالاتری دارد. لذا بر اساس نوع کاربرد سایت باید آن را انتخاب کرد و قیمت طراحی سایت بسته به نوع دامنه انتخابی و سایر موارد فرق دارد.
  • هاست: هاست سیستمی است که شبانه روز متصل به اینترنت بوده و در صورت قرار گرفتن سایت بر روی هاست، در هر زمان و مکانی در دسترس خواهد بود. لذا بسته به نوع هاستی که سایت بر روی آن قرار گرفته و محل قرار گیری هاست، تعرفه طراحی سایت متفاوت می باشد.
  • روش طراحی سایت: سایت به دو طریق کدنویسی و با استفاده از سیستم کدنویسی طراحی می شود. بسته به اینکه در سایت چه کاری می خواهید انجام دهید باید نوع طراحی را انتخاب کنید. روش طراحی نیز بر قیمت طراحی سایت اثرگذار می باشد.
  • امکانات مورد نیاز: می خواهید در سایت شما چه امکاناتی وجود داشته باشد؟ مثلا می خواهید درگاه پرداخت و قابلیت عضویت قرار دهید یا امکاناتی دیگر را در نظر دارید و دوست دارید سایت شما این امکانات را داشته باشد. هر یک از این امکانات می تواند هزینه طراحی سایت را بالا ببرد.
  • پشتیبانی: بعد از تحویل سایت و شروع فعالیت، ممکن است مشکلاتی در سایت ایجاد شود مانند اختلال در روند کارکرد طبیعی سایت که در این صورت نیاز به پشتیبان تیم طراحی دارید که باید هزینه آن را پرداخت کنید و این در تعرفه طراحی سایت اثرگذار می باشد.

آموزش: در صورت تحویل گرفتن وبسایت خود از تیم طراحی، باید یک دوره آموزشی برای مدیریت آن ببینید. شما با دریافت آموزش های لازم می توانید به کنترل سفارش های سایت بپردازید. در اینصورت با وارد کردن محصول جدید، محصول قبلی را بروزرسانی خواهید کرد. این دوره های آموزشی هزینه هایی دارد که باید پرداخت شود و قیمت طراحی سایت نیز وابسته به این قبیل هزینه ها می باشد.

طراحی سایت

سخن پایانی

امروزه کسب و کارهای آنلاین جهت وسعت بخشیدن به فعالیت خود نیازمند سایت هستند. سایت شما نیز هم می تواند عامل پیشرفت شما و هم عامل شکست شما باشد و این به عکس العمل کاربران سایت بستگی دارد. لذا فروشندگان به این دلایل سایتی برای کسب و کار خود طراحی می کنند تا در زمان خود صرفه جویی نموده و محصولات و خدمات خود را بدون محدودیت مکانی و زمانی به دیگران معرفی نمایند. لذا وب سایت در زمانی مفید است و می تواند عامل پیشرفت شما باشد که دیده شود. لذا جهت طراحی و بازدید سایت نیز باید هزینه هایی انجام شود که در اینجا در مورد قیمت طراحی سایت با شما صحبت خواهیم کرد.
قیمت طراحی سایت بسته به عوامل مختلفی فرق دارد و بسته به نوع سایت، مدل و ساختار آن این هزینه ها متفاوت خواهد بود. لذا هزینه طراحی سایت بسته به نوع هاست، نوع دامنه، امکانات سایت، نوع طراحی که با کدنویسی یا با وردپرس انجام می شود متفاوت خواهد بود. لذا هر چه کار بیشتری در سایت انجام شود تعرفه طراحی سایت نیز بیشتر خواهد بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *