مدت زمان سئو سایت

سئو فرآیند بهینه سازی وب سایت شما است تا در موتورهای جستجو مانند گوگل نمایش داده شود. این کار را می‌توان با استفاده از طیف وسیعی از استراتژی‌های سئو داخلی و خارجی به دست آورد. با این حال، بر خلاف انواع دیگر بازاریابی، یک شبه نتیجه نخواهید دید. این سوال پیش می‌آید که سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟ یا مدت زمان سئو سایت چقدر است ؟ پاسخ به این سوال دشوار بوده زیرا هر وب سایت متفاوت است. هر پروژه سئو ترکیبی از فرآیندهایی است که بر روی رتبه بندی درون صفحه و خارج از صفحه سایت تمرکز دارد.

فاکتورهای رتبه بندی زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله بک لینک، چگالی کلمات کلیدی، کیفیت محتوا و غیره. بنابراین، برای افزایش موفقیت آمیز ترافیک موتور جستجوی ارگانیک، پروژه سئوی شما باید نه تنها بر یکی از این عوامل رتبه بندی، بلکه بر همه آنها تمرکز کند. پس، این کار ممکن است کمی طول بکشد تا به درستی انجام شود، به خصوص اگر وب سایت شما قبلاً سئو درستی نداشته یا اصلاً انجام نشده است. بنابراین، پاسخ به این سوال که چرا سئو اینقدر طول می‌کشد، دقیق نیست. با این حال، بررسی عواملی که تعیین می‌کنند سئو سایت شما چقدر طول می‌کشد، اهمیت زیادی دارد.

عوامل موثر بر مدت زمان سئو سایت

رتبه بندی کلمات کلیدی موجود در زمان شروع سئو

آیا سایت از قبل برای چندین کلمه کلیدی هدف مرتبط رتبه خوبی داشته است؟

فراوانی انتشار محتوا

آیا محتوا حداقل یک بار در هفته منتشر می‌شود یا یک بار در ماه؟

رقابت کلمات کلیدی و حضور سئو در صنعت شما

آیا رقیب‌های شما از تاکتیک‌های سئو نیز استفاده می‌کنند؟

سئو فنی

آیا همه چیز به درستی بهینه سازی شده است؟

۳ عامل تاثیرگذار بر زمان سئو

مدت زمانی که طول می‌کشد تا نتایج حاصل از سئو سایت را مشاهده کنید به ۳ عامل بستگی دارد:

  • کیفیت سئو در حال انجام
  • سطح اعتماد گوگل به وب سایت شما
  • رقابتی بودن صنعت یا کسب و کار شما
عوامل تاثیر گذار بر روی زمان سئو سایت

فاکتور ۱: کیفیت پروژه سئو

پروژه سئو می‌تواند زمانبندی مختلفی داشته باشد. می‌توان آن را به صورت ماهیانه تمدید کرد. برخی از شرکت‌ها فقط به این فکر می‌کنند که وقتی «SEO» را ارائه می‌کنند، جنبه‌های فنی یک وب‌سایت مانند سرعت سایت، امنیت، سازگاری با موبایل و غیره را بهینه مکنند. اما برخی از شرکت‌ها مانند همراه کارا که متخصص سئو انواع سایت‌ها مانند سئو سایت پزشکی است، طیف کاملی از آنچه را که برای سئو به صورت مداوم و طولانی مدت لازم است، ارائه می‌دهند. این یعنی:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • سئوی فنی بالا
  • تولید محتوای مداوم و با کیفیت بالا

کیفیت نه تنها به این معنی است که ۳ مورد ذکر شده فقط برای موفقیت در سئو لازم است، بلکه به این معناست که هر کدام را به خوبی انجام دهید. به عنوان مثال، تحقیق در مورد کلمات کلیدی می‌تواند به خوبی انجام شود و یا بی اثر باشد. بسیاری از شرکت‌های سئو سایت کلمات کلیدی را انتخاب می‌کنند که یا بیش از حد رقابتی هستند، یا به اندازه کافی رقابتی نیستند.

فاکتور ۲: سطح اعتماد گوگل به وب سایت

Google Trust یک اصطلاح عمومی است که برای توصیف توانایی یک وب سایت در رتبه بندی بالا در گوگل استفاده می‌شود. منبع بزرگی مانند ویکی‌پدیا دارای بالاترین اعتماد ممکن گوگل است، به همین دلیل بوده که تقریباً برای هر کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌شود. 

عامل ۳: رقابت در صنعت

از آنجایی که رتبه بندی بالا در نتایج جستجوی گوگل یک دستاورد نسبی است تا یک دستاورد مطلق، همیشه لازم است که فضای رقابتی وب سایت شما را در نظر بگیرید. برخی از صنعت ها مانند پزشکی پس از طراحی سایت به دنبال سئو هستند. بنابراین، رقابت در سئو سایت پزشکی بالاست و نیاز به زمان بیشتری دارد.

سخن پایانی

بدون شک، سئو یکی از طولانی‌ترین سرمایه‌گذاری‌های دیجیتال مارکتینگ است که به ندرت بازدهی فوری دارد. با این حال، از آنجایی که تاثیر فعالیت‌های سئو، ماه‌ها و گاهی حتی سال‌ها طول می‌کشد، نتایج قطعا این مدت انتظار را توجیه می‌کند. متداول ترین سوالی که مشتریان می‌پرسند این است که برای دیدن نتایج سئو چه مدت باید منتظر بمانند. در پاسخ باید گفت که اهداف سئو از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. اما اگر نمی‌خواهید منتظر بمانید تا بدانید که سئو برای صنعت شما چه مدتی را نشان دهد، یک جلسه مشاوره سئو برنامه‌ریزی کنید تا با مشاوران همراه کارا صحبت کنید.

 

مشاوره رایگان

با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

پروژه سئو سایت هر فرد کمی متفاوت است، بنابراین بهتر بوده مشاوره شخصی بر اساس اهداف شرکت و شرایط وب سایت خود پیدا کنید. زیرا وقتی تصمیم می‌گیرید که یک شرکت طراحی سایت و سئو را برای انجام پروژه‌های خود در نظر بگیرید، وسوسه انگیز است که پیشنهاد شرکتی را که وعده‌های بزرگ می‌دهد، بپذیرید. بسیاری از مردم فکر می کنند که استخدام یک شرکت برای مدیریت سئو وب سایت به این معنی است که شرکت آنها را به بالاترین رتبه در موتورهای جستجو سوق می‌دهد. متأسفانه، این درست نیست. در حالی که برخی از شرکت‌ها ادعاهای بزرگی در مورد آوردن سریع سایت شما به اولین رتبه‌های صفحات موتور جستجو دارند، شرکت‌های معتبر به این شکل کار نمی‌کنند. هر آژانس سئو با تجربه همین موضوع را به شما خواهد گفت که سئو زمان می‌برد. بنابراین، قبل از سپردن سئو سایت خود، در مورد اعتبار شرکت تحقیق کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله نحوه قیمت گذاری سئو سایت را مطالعه کنید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۲ دیدگاه

  • سلام
    برای یه سایتی که تازه داره شروع به کار می کنه و می خواد از لحاظ کار سئو از پایه اجرا کنه دقیقا چه مقدار زمان لازمه؟

    • سلام
      بسته به حوزه فعالیت و کلیدواژه هایی که انتخاب می‌کنید برای سئو، بین ۶ الی ۱۲ ماه زمان لازمه تا به صفحه اول گوگل برسید، البته بعضی از روش ها مانند استفاده از PBN باعث میشه که شما زودتر به نتیجه برسید ولی بسیار پر ریسک هستش و امکان داره بعد از مدتی به طور کامل جایگاه های خودتون رو از دست بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *