نحوه تعیین قیمت خدمات سئو سایت

همانطور که می‌دانید، امروزه، سئو به یکی از اجزای ضروری بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. با این حال، مشاغل کوچک اغلب آن را نادیده می‌گیرند و فقط نیمی از آنها برای سئو هزینه می‌کنند. چرا اینطور است؟ پاسخ این سوال به احتمال زیاد به دلیل هزینه سئو سایت است. از آنجایی که سئو هیچ قیمت مشخصی وجود ندارد، شرکت‌ های سئو سایت می‌توانند هر تعرفه‌ای را که بخواهند برای سئو دریافت کنند. اما باید بدانید که تقریباً ۵.۶ میلیارد جستجو در روز در گوگل انجام می‌شود، پس سئو ارزش هزینه کردن برای افزایش رتبه وب سایت و رشد کسب و کار شما را دارد. برای آشنایی با تعرفه سئو سایت، همراه کارا انواع بسته‌های مرتبط با خدمات سئو و هزینه هریک را معرفی می‌کند.

تعرفه سئو سایت

عوامل موثر بر هزینه سئو سایت

برای سئو سایت نمی توان قیمت ثابتی را تعیین کرد، ولی عوامل مختلفی در تعیین تعرفه سئو اثرگذار است که در اینجا به معرفی این فاکتورها می پردازیم.

  • قیمت سئو سایت بر حسب کلمات کلیدی: این روش در بین کارفرما و سئوکاران بسیار رایج است. در این روش کارفرما لیستی از کلمات کلیدی را به سئوکار می دهد تا بر حسب آن ها، سئو سایت انجام شود. سئوکار نیز باید در این کلمات رتبه را بالا ببرد و در صورتی هزینه را در زمینه کلمات کلیدی می گیرد که در این مورد موفق شود‌.
  • تعیین تعرفه خدمات سئو بر حسب ترافیک ارگانیک و ورودی های گوگل: برای سئو سایت و افزایش ترافیک ارگانیک از ابزارهای گوگل مانند سرچ کنسول استفاده می کند. در این روش سئوکار با بررسی کلمات کلیدی و آنالیز رقبا و سایت، ترافیک و بازدید سایت را با بالا برده و رتبه آن را افزایش می دهد.
  • بهینه سازی سایت و تخمین هزینه سئو سایت با توجه به رتبه و جایگاه سایت: یکی از تکنیک ها جهت تعیین هزینه سئو سایت، توجه به رتبه کلمات کلیدی است که بوسیله کارفرما به سئوکار داده می شود.
  • قیمت سئو سایت بر حسب حوزه کاری: ممکن است مشخص کردن هزینه سئو سایت، بر حسب نوع کسب و کار متفاوت باشد. زیرا در برخی کسب و کارها رقابت شدیدتر می باشد. همچنین برخی سایت ها در زمینه ای کار می کنند که به دلیل رقابت پایین، سئو کلمات کلیدی آنها براحتی انجام پذیر است و برعکس.
  • قیمت سئو سایت بر اساس نوع سیستم مدیریت محتوا: سیستم مدیریت محتوای سایت ها متفاوت بوده و سایتی که با وردپرس طراحی شده تعرفه سئو آن کمتر می باشد. چون وردپرس استفاده راحتی داشته و از قابلیت کراول برتری از نظر گوگل برخوردار می باشد.

تعرفه سئو بر حسب نوع سئو: سئو سایت دارای سه قسمت سئو داخلی، خارجی و تکنیکال است که هزینه هر یک متفاوت می باشد. سئو داخلی در داخل سایت بکار پی رود مانند تصاویر، فیلم، لینک، محتوا و غیره. سئو خارجی با هدف برند شدن سایت در خارج از آن بکار می رود. سئو تکنیکال فعالیت های فنی مانند نوشتن کدهای سرور، هاست، سرعت و غیر را شامل می شود که در رتبه بندی گوگل تاثیر زیادی دارند.

قیمت گذاری سئو سایت

انواع قیمت سئو سایت

همه خدمات بهینه سازی و سئو سایت شرکت‌های مختلف یکسان نیستند. برخی از این خدمات بیشتر از سایر شرکت‌ها برای شما سود خواهند داشت. با این حال، همه خدمات سئو دارای مزایا و معایبی خواهند بود. بنابراین، قبل از شروع سئو باید تحقیقات خود را انجام دهید و تعیین کنید که کدام پکیج‌های سئو برای شما و شرکتتان بهترین است. ما نگاهی دقیق‌تر به انواع خدمات سئوی بهترین شرکت طراحی سایت خواهیم داشت که بر اساس هزینه و قابلیت سئو طبقه بندی می‌شوند.

 

بسته‌های سئو کم هزینه

بسته‌های سئوی کم‌هزینه فراوان هستند و معمولاً اولین نوع خدمات سئو هستند که با آن مواجه می‌شوید. این خدمات معمولاً هزینه کمتری از میانگین بازار در منطقه شما دارند. به طور معمول، فریلنسرها یا آژانس‌هایی که این نوع سئو را ارائه می‌دهند، یا بی‌تجربه بوده یا کسب‌وکار خود را تازه شروع کردند. خدمات کم هزینه معمولاً به صورت انجام بهینه‌سازی ضعیف یا حتی استفاده از روش‌های «کلاه سیاه» است که از نظر فنی برای گوگل تقلب به حساب می‌آید.

با این حال، باید در نظر داشته باشید که سئوی کم هزینه همیشه به دلیل بد بودن شرکت‌های سئو نیست.گاهی اوقات می‌توان شرکت‌های با کیفیتی را پیدا کرد که هنوز در زمینه سئو به شهرت نرسیده اند. شهرت تاثیر زیادی در تعرفه سئو سایت یک شرکت سئو دارد، بنابراین بسیاری از شرکت‌های جدید ممکن است با دریافت نرخ‌های پایین شروع به کار کنند تا برند خود را گسترش دهند و مشتریان زیادی به دست آورند.

مشاوره رایگان

با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

بسته‌های سئوی سطح متوسط

بسته‌های سطح متوسط سئو معمولاً به شما در بهینه‌سازی سایت و ایجاد محتوای هدفمند کمک می‌کنند. این بسته خدماتی ممکن است به شما کمک کند تا به رتبه رقبای خود برسید، اما برای اینکه در دراز مدت جلوتر بمانید، باید به آن پایبند باشید. رقبای شما همیشه سعی می کنند از شما پیشی بگیرند.

 بسته‌های سئو برتر

یک بسته سئوی پیشرفته با هزینه بالا به وب سایت شما کمک می‌کند تا در بازار مرتبط با کسب و کار خود رقابت کنید. ارائه دهندگان بهترین خدمات سئو می‌توانند تقریباً هر نیاز سئو را برطرف کنند. آنها بهینه سازی صفحات سایت را انجام می‌دهند، تجربه کاربر را بهبود می‌بخشند، مسائل فنی را حل می‎کنند و نرخ تبدیل مشتری را برای کسب و کار شما افزایش دهند. پس اگر وب سایت شرکت شما در حال رشد است و می‌خواهید یک استراتژی سئو بلند مدت ایجاد کنید، بسته های سئوی پیشرفته ایده آل هستند.

روش‌های مختلف قیمت گذاری سئو

بعد از راه اندازی سایت جهت کسب درآمد باید بودجه ای را برای اجرای سئوی آن در نظر گرفت. هزینه سئو سایت بر حسب نوع سایت و قالب آن، نوع کسب و کار، میزان حجم کار سئو و وضعیت کنونی آن متفاوت باشد. لذا از روش های متفاوتی می توان در سئو استفاده کرد، مثلا برخی صاحبان سایت ها می خواهند با کلمات کلیدی رتبه بگیرند و برخی دیگر می خواهند لینک سازی کنند. به همین دلیل تعرفه سئو بر این اساس متفاوت می باشد.

آژانس‌های سئو و شرکت‌های بازاریابی دیجیتال متعددی وجود دارند که طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه می‌دهند. هدف آنها افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت شما با بهبود رتبه آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) از طریق تحقیق کلمات کلیدی، ایجاد محتوا و لینک گذاری است. قبل از تصمیم گیری در مورد خرید سرویس، آنچه را که در هر مدل قیمت گذاری SEO گنجانده شده است بررسی کنید، زیرا هر آژانس یا مشاور سئو قیمت متفاوتی ارائه می‌دهند. بیایید به روش قیمت گذاری SEO نگاه کنیم:

سئو ماهیانه

شرکت‌های بازاریابی و سئوی بزرگتر معمولاً هزینه ماهانه دریافت می‌کنند. بسته‌های سئو ماهانه اغلب شامل مجموعه‌ای از خدمات مانند تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل رقبا، نوشتن محتوای سئو، بازاریابی محتوا، ساخت لینک، سئوی مداوم و مشاوره فنی است. شرکت همراه کارا نیز انواع پکیج‌های ماهیانه سئو را با خدمات متنوع به مشتریان ارائه می‌دهد. یکی از این پکیج‌ها، سئو برنزی بوده که شامل خدماتی مانند اصلاح و بهینه سازی سئو داخلی، بهینه سازی متاتگ‌ها و تصاویر داخل سایت، آنالیز و ایجاد لینک سازی داخلی، رفع خطاهای ۴۰۴ سایت، لینک سازی خارجی به صورت طبیعی، تولید ۴ محتوا در ماه، قرار دادن حداقل ۲ رپورتاژ در مدت قرارداد، نگارش متن رپورتاژ، ثبت کسب و کار شما بر روی گوگل مپ، ۲ ساعت مشاوره مارکتینگ، بهینه سازی ۴ کلیدواژه اصلی بوده که هزینه آن به صورت ماهیانه، ۹ میلیون تومان است.

پکیج بعدی شرکت همراه کارا، پکیج نقره ای سئو بوده که شامل خدماتی مانند اصلاح و بهینه سازی سئو داخلی،  بهینه سازی متاتگ‌ها و تصاویر داخل سایت، آنالیز و ایجاد لینک سازی داخلی، رفع خطاهای ۴۰۴ سایت، لینک سازی خارجی به صورت طبیعی، تولید ۸ محتوا در ماه، حداقل ۴ رپورتاژ در مدت قرارداد، نگارش متن رپورتاژ، ثبت کسب و کار شما بر روی گوگل مپ، ۳ ساعت مشاوره مارکتینگ، بهینه سازی ۶ کلیدواژه اصلی، راه اندازی آنالیتیکس، راه اندازی کنسول گوگل، بهینه سازی کدها و مدیریت رایگان کمپین ادورز بوده که به صورت ماهیانه با مبلغ ۱۱ میلیون تومان انجام می‌شود.

 اما پکیج سئو طلایی شرکت همراه کارا یکی از بهترین پکیج‌های سئو بوده که یک شرکت سئو سایت می‌تواند ارائه دهد. تعرفه سئو سایت این پکیج ماهیانه ۱۱ میلیون تومان بوده و شامل اصلاح و بهینه سازی سئو داخلی،  بهینه سازی متاتگ‌ها و تصاویر داخل سایت، آنالیز و ایجاد لینک سازی داخلی، رفع خطاهای ۴۰۴ سایت، لینک سازی خارجی به صورت طبیعی، تولید ۱۲ محتوا در ماه، حداقل ۸ رپورتاژ در مدت قرارداد، نگارش متن رپورتاژ، ثبت کسب و کار شما بر روی گوگل مپ، ۵ ساعت مشاوره مارکتینگ، بهینه سازی ۸ کلیدواژه اصلی، راه اندازی آنالیتیکس،راه اندازی کنسول گوگل، بهینه سازی کدها و مدیریت رایگان کمپین ادورز، استفاده از اسکیما کد، آنالیز سئو رقبا، تدوین استراتژی سئو خارجی و از بین بردن یا اصلاح صفحات مخرب است.

مشاوره رایگان

با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

آنالیز و تحقیقات کلمات کلیدی

تحقیق بازار و کلمات کلیدی

 

تحلیل سئو داخلی و تکنیکال سایت

 

تحلیل رقبا در صفحه اول گوگل

 

تحلیل فنی و تهیه لیست مشکلات سایت

 

آنالیز سرعت سایت و ارائه راهکار های آن

۲ میلیون تومان
یک بار

سئو برنزی

اصلاح و بهینه سازی سئو داخلی

بهینه سازی متاتگ ها و تصاویر داخل سایت

آنالیز و ایجاد لینک سازی داخلی

رفع خطا های ۴۰۴ سایت

لینک سازی خارجی به صورت طبیعی

تولید ۴ محتوا در ماه

حداقل ۲ رپورتاژ در مدت قرارداد

نگارش متن رپورتاژ

ثبت کسب و کار شما بر روی گوگل مپ

۲ ساعت مشاوره مارکتینگ

بهینه سازی ۴ کلیدواژه اصلی

۹ میلیون تومان
ماهانه

سئو نقره‌ای

اصلاح و بهینه سازی سئو داخلی

بهینه سازی متاتگ ها و تصاویر داخل سایت

آنالیز و ایجاد لینک سازی داخلی

رفع خطا های ۴۰۴ سایت

لینک سازی خارجی به صورت طبیعی

تولید ۸ محتوا در ماه

حداقل ۴ رپورتاژ در مدت قرارداد

نگارش متن رپورتاژ

ثبت کسب و کار شما بر روی گوگل مپ

۳ ساعت مشاوره مارکتینگ

بهینه سازی ۶ کلیدواژه اصلی

راه اندازی آنالیتیکس
راه اندازی کنسول گوکل
بهینه سازی کدها

مدیریت رایگان کمپین ادورز

۱۱ میلیون تومان

ماهانه

سئو طلایی

اصلاح و بهینه سازی سئو داخلی

بهینه سازی متاتگ ها و تصاویر داخل سایت

آنالیز و ایجاد لینک سازی داخلی

رفع خطا های ۴۰۴ سایت

لینک سازی خارجی به صورت طبیعی

تولید ۱۲ محتوا در ماه

حداقل ۸ رپورتاژ در مدت قرارداد

نگارش متن رپورتاژ

ثبت کسب و کار شما بر روی گوگل مپ

۵ ساعت مشاوره مارکتینگ

بهینه سازی ۸ کلیدواژه اصلی

راه اندازی آنالیتیکس

راه اندازی کنسول گوگل

بهینه سازی کدها

مدیریت رایگان کمپین ادورز

استفاده از اسکیما کد

آنالیز سئو رقبا
تدوین استراتژی سئو خارجی

ازبین بردن و یا اصلاح صفحات مخرب

۱۴ میلیون تومان
ماهانه

سخن پایانی

همانطور که گفتیم انتخاب نوع سئو در هر کسب و کاری با دیگر متفاوت است. برخی سایت ها فقط قصد مشاوره گرفتن را داشته و برخی دیگر قصد دارند سئو سایتشان از صفر تا صد انجام شود. به هر حال قبل از مراجعه به یک سئوکار می بایست نوع بهینه سازی سایت خود را مشخص نموده و بودجه آن را نیز تعیین کرد تا بر این اساس تعرفه سئو مشخص شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۲ دیدگاه

  • سلام
    من یه سایت فروشگاهی دارم بابت سئو سایت با چند نفر از همکارتون تو همین زمینه صحبت کردم.
    هر کدوم از دوستان مبالغ متفاوتی گفتن که اصلا بهم نزدیک نبوده.
    از کجا باید متوجه بشیم که کدومشون به رنج واقعی نزدیک تره و کارش اصولی تره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *