سئو منفی چیست

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مجموعه‌ای از اقداماتی است که باعث بهبود رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو می‌شود. همانطور که می‎دانید، رتبه بالا برای تعامل بهینه با مخاطبان هدف بسیار مهم است و می‌تواند منجر به فروش بیشتر شود. در حالی که سئو در اکثر موارد مثبت است، سئو منفی نیز وجود دارد. همان اصولی که رتبه وب‌سایت شما را افزایش داده، در صورت استفاده نابجا می‌توانند آن را کاهش دهند.

به عنوان صاحب یک وب سایت، درک اینکه سئو منفی چیست، انواع آن و این که چگونه می‌توانید از وب سایت خود در برابر چنین حملاتی محافظت کنید، ضروری است. در این راهنما، همراه کارا شما را با ابزارهایی که می‌توانید برای محافظت از وب سایت‌ها در برابر سئو منفی استفاده کنید، آشنا خواهید کرد. سئو منفی دقیقا عکس سئو عمل می‌کند و به رتبه وب سایت شما آسیب می‌رساند. بسیاری از وب سایت‌ها از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند تا به سایت شما آسیب برسانند.

انواع سئو منفی

همانطور که گفته شد، سئو منفی هر استراتژی یا کمپینی است که باعث می‌شود یک وب سایت رتبه بندی موتورهای جستجو را از دست بدهد. با این حال، حملات سئومنفی اغلب یک فرآیند خودکار است که لینک‌های اسپم ایجاد می‌کند. آن‌ها اغلب توسط رقبای تجاری یا شخصی که می‌خواهد رتبه بندی سایت شما را به خطر بیندازد، انجام می‌گیرد. سئوی منفی همچنین می‌تواند به علت لینک‌سازی بی کیفیت از طرف صاحب وب سایت ایجاد شود. بنابراین همیشه یک عامل خارجی مقصر نیست! با این حال، مهم‌ترین تکنیک‌های سئو منفی عبارتند از:

سئو منفی سایت چه آسیب های به سایت میزند

۱. پیوندهای هرزنامه

یکی از رایج ترین اشکال سئو منفی، ایجاد بک لینک‌های اسپم با کیفیت پایین است. در حالی که یک پیوند هرزنامه نمی‌تواند به اندازه کافی اثری بر یک وب‌سایت بگذارد، این سایت‌ها عموماً از کلمات کلیدی دقیق استفاده می‌کنند و با لینک‌ها و محتوای با کیفیت پایین پر می‌شوند. این سایت‌ها  اغلب هر کاری که در توان دارند انجام می‌دهند تا لینک‌ها و محتوایی با کیفیت پایین ایجاد کنند تا لینک‌های وب سایت شما ضعیف به نظر برسد.

این به نوبه خود باعث کاهش رتبه وب سایت شما می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توان چندین کار انجام داد. ابتدا باید مراقب لینک‌های بد و افت ناگهانی رتبه وب سایت خود باشید.  یکی از اولین گام‌ها این است که وب سایت خود را از نظر لینک‌های اسپم بررسی کنید.

۲. کپی کردن محتوا

یکی از راه‎های انجام سئو منفی، استفاده از محتوای کپی شده است. درواقع، محتوای وب سایت شما را می‌دزدند و آن را مجدداً در وب سایت خود منتشر می‌کنند. به یاد داشته باشید که گوگل در تشخیص محتوای کپی شده بسیار خوب است. با این حال، همیشه احتمال زیادی وجود دارد که وب سایت شما (با محتوای اصلی) به دلیل استفاده از محتوای کپی شده جریمه شود. ممکن است یک وب سایت دیگر بخواهد محتوای وب سایت شما را بدزدد و از آن در صفحات خود استفاده کند. دلیل اول این است که وب سایت آنها حاوی محتوای با کیفیت پایینی است که مایل به استفاده از آن‌ها نیستند. همچنین، با سرقت محتوا از وب سایت شما، سایت دیگر ممکن است بتواند در موتورهای جستجوی Google رتبه بالاتری داشته باشد بدون اینکه تلاش زیادی انجام دهد.

دلیل دوم این است که قبل از اینکه گوگل بتواند محتوای شما را بررسی و ایندکس کند، محتوا را از وب سایت خود حذف کنید. این منجر می‌شود که گوگل وب سایت شما را به دلیل محتوای کپی شده جریمه کند. به محض مشاهده لینک‌های مشکوک یا محتوای تکراری در وب سایت خود، باید یک گزارش نقض حق کپی رایت به Google ارسال و ثابت کنید که سایت دیگری، محتوای شما را دزدیده است.

کپی محتوا یکی از روش های سئو منفی سایت است

۳- حملات بدافزار و هک وب سایت

وقتی صحبت از هک کردن وب سایت‌ها می‌شود، اکثر مردم فکر می‌کنند که این کار غیر ممکن است. این احتمال وجود دارد که پیام‌ها و ایمیل‌های هشدار دهنده‌ای مبنی بر هک شدن یا به خطر افتادن وب سایت خود دریافت کنید  که در این صورت باید اقدامات لازم را علیه آن انجام دهید. با این حال، هکرهای حرفه‌ای و باتجربه می‌دانند که چگونه سایت را هک کنند تا کسی متوجه نشود. عواقب این سئو منفی می‌تواند برای وب سایت شما بسیار بد باشد.

این حمله منفی سئو برای وب سایت‌هایی که مدت طولانی راه اندازی شده‌اند، رایج‌تر است. در درجه اول به این دلیل که حجم زیاد پیوندهای وبلاگ و وب سایت تشخیص این حمله را برای صاحب کسب و کار دشوار می‌کند. همچنین، اگر وب سایتی دارید که مدتی به آن دسترسی نداشته‌اید، ممکن است در معرض خطر سئو منفی باشد. یک هکر حرفه‌ای یا باتجربه می‌تواند تغییرات ظریفی را در این صفحات ایجاد کند و بر رتبه وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد، بدون اینکه شما متوجه شوید.

راه تشخیص سئو منفی چیست؟

سئوی منفی گاهی اوقات به دلیل ماهیت و پیامدهای بد آن به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می‌شود. بسیاری از صاحبان وب سایت تصور می‌کنند که سئو منفی زمانی اتفاق می‌افتد که وب سایت رقیب سعی در پیشی گرفتن از سایت آن‌ها دارد. با این حال، همیشه اینطور نیست. اغلب، سئو منفی در صورتی رخ می‌دهد که یک وب سایت به خوبی محافظت نشده یا خیلی ضعیف باشد. از طرفی، واضح‌ترین نتیجه سئو منفی این است که سایت شما جایگاه خود را از دست می‌دهد یا برای کلمات کلیدی غیرمعمول یا نامربوط رتبه خوبی در گوگل به دست می‌آورد.

پس از تشخیص سئو منفی، اولین قدم این است که مراقب رتبه وب سایت خود باشید یا آن را پیگیری کنید. اگر متوجه لینک‌های غیرطبیعی یا افت ناگهانی رتبه‌بندی موتورهای جستجوی خود شدید، پیدا کردن ابزار مناسب برای یافتن سئو منفی ضروری است. شما فقط می‌توانید شروع به برداشتن گام‌های مناسب برای دفاع از وب سایت خود در برابر چنین تکنیک‌هایی کنید.

روش های تشخیص سئو منفی

سخن پایانی

سئو منفی ممکن است در هر زمانی و برای هر سایتی اتفاق بیفتد. علت آن می‌تواند رقابت رقبا، هرزنامه‌های تصادفی که سعی می‌کنند وب سایت شما را از رتبه بندی خارج کنند، یا هکرهای حرفه‌ای که تلاش می‌کنند اطلاعاتی به دست آورند، باشد. این نوع سئو سایت در دنیای حرفه‌ای رایج نیست و اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرد اما ممکن است برای یک سایت جدید یا قدیمی رخ دهد، بنابراین انجام بررسی‌های معمول، تجزیه و تحلیل جامع سئو و نظارت بر وب سایتتان در برابر این حملات بهترین کار است.

مشاوره رایگان

با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *