تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و رسانه‌های اجتماعی دو استراتژی هستند که کسب و کارها برای افزایش شناخت برند و افزایش ترافیک وب سایت از آنها استفاده می‌کنند. همبستگی بین این دو یا به دلیل نقش‌های به ظاهر مجزای آنها نادیده گرفته می‌شوند. اما این اشتباه است که فرض کنیم آنها بر یکدیگر تأثیر نمی‌گذارند.  شاید بهترین راه برای توصیف رابطه بین سئو و رسانه‌های اجتماعی این باشد که بگوییم آنها به یکدیگر وابسته هستند. شبکه‌های اجتماعی به بهبود رتبه سایت شما کمک می‌کنند و سئوی خوب نیز باعث نفوذ  و افزایش دیده شدن شما در شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

 این همان چیزی است که ما از آن به عنوان SEO اجتماعی یاد می‌کنیم که به معنای استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای افزایش رتبه بندی موتورهای جستجو است. بنابراین، این مقاله رابطه بین شبکه‌های اجتماعی و سئو را به طور کامل بیان کرده و به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید سئوی شبکه‌های اجتماعی را برای سایت وردپرس خود انجام دهید. بنابراین، همراه کارا متخصص طراحی سایت پزشکی در تهران و همچنین طراحی سایت صنعتی و غیره است، در این مقاله، تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت را به شما می‌آموزد.

مهترین تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

اول از همه، اصلا شبکه های اجتماعی بر سئو سایت تأثیر می‌گذارند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر، حداقل، نه به طور مستقیم. ما نتوانستیم شواهدی را پیدا کنیم که ثابت کند رسانه‌های اجتماعی تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی موتورهای جستجو دارند. این احتمالاً به این دلیل است که Google زمان زیادی را صرف خزیدن در حدود ۶۱۰۰۰ پست رسانه اجتماعی که در هر ثانیه ایجاد می‌شود، نمی‌کند. به‌علاوه، گوگل ابتدا باید در میلیون‌ها صفحه وب سایت ایجاد شده در روز بخزد. با همه اینها باید بگوییم، رسانه‌های اجتماعی احتمالاً تأثیر مستقیمی بر سئو ندارند.

به چه علت باید از شبکه‌های اجتماعی در سئو سایت استفاده کرد؟

به اشتراک گذاری محتوای سئو در شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش دیده شدن و شهرت برند می‌شود، دسترسی به محتوا را افزایش می‌دهد و به این ترتیب حجم بیشتری از ترافیک صفحه ایجاد می‌شود. در حالی که هیچ یک از اینها عامل رتبه بندی گوگل نیستند، به جستجوی بیشتر کاربران در وب سایت شما کمک می‌کنند و به گوگل نشان می‌دهند که محتوای شما ارزش دیده شدن دارد. در واقع، تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت مانند یک خیابان دو طرفه است. افرادی که با محتوای شما در رسانه‌های اجتماعی مواجه می‌شوند، روی پیوندهای وب سایتتان کلیک می‌کنند و اگر به محتوای شما علاقه پیدا کنند، احتمالاً برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت شما باز خواهند گشت. در عین حال، کسانی که محتوای شما را در موتورهای جستجو پیدا می‌کنند و آن را می‌پسندند، گاهی اوقات به حدی به آن علاقه مند می‌شوند که آن را در شبکه‌های اجتماعی نیز دنبال می‌کنند.

تاثیرات شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

اگر شبکه‌های اجتماعی هیچ تاثیری بر سئو ندارند، چرا باید از آن‌ها استفاده کرد؟

دلیل خوبی برای این کار وجود دارد. در واقع، استفاده منظم از شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش بازدید سایت می‌شود. محتوایی که در توییتر، اینستاگرام یا فیس‌بوک ایجاد می‌کنید کمک می‌کند تا در معرض دید کاربران قرار بگیرید، اما Google از آنها به عنوان معیاری برای رتبه‌بندی استفاده نمی‌کند. با این حال، اگر سایت‌هایی با رتبه برتر را در جستجوی گوگل مشاهده می‌کنید، به احتمال زیاد خواهید دید که بسیاری از آنها دارای حساب‌های رسانه‌های اجتماعی قوی هستند. اگر به نحوه عملکرد پروفایل‌ها و صفحات رسانه‌های اجتماعی نگاهی بیندازید، دلیل آن را خواهید فهمید.

به طور مثال، از صفحه فیسبوک خود به استفاده کنید. آیا گوگل می‌تواند آن را پیدا کند و محتوایی را که در صفحه خود قرار می‌دهید ایندکس کند؟ باید گفت که بله، می‌تواند لینک‌ها را دنبال کند، همه راه‌هایی را که شما محتوا منتشر می‌کنید ردیابی کند و آن را با فالوورهایتان به اشتراک بگذارد. بنابراین، می‌توان تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت را در این زمینه مشاهده کرد.

مشاوره رایگان

با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

چه زمانی باید روی سئوی شبکه‌های اجتماعی تمرکز کرد؟

اگر در صنعتی هستید که رقبای شما به شدت روی شبکه‌های اجتماعی تمرکز کرده‌اند و می‌خواهید برای کلمات کلیدی صنعت خود رتبه خوبی کسب کنید، گزینه دیگری جز استفاده از سئو شبکه‌های اجتماعی ندارید. بک لینک‌ها همراه با حضور در شبکه‌های اجتماعی، رتبه سایت شما را افزایش بیش‌تری می‌دهند و اگر آنها روی سئوی شبکه‌های اجتماعی متمرکز نیستند، باید از این فرصت استفاده کنید تا یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید. با این حال باید گفت که اگرچه شبکه‌های اجتماعی به طور مستقیم بر رتبه سایت شما در گوگل تأثیر نمی‌گذارند، اما بر اینترنت تسلط دارند و باید به درستی در رسانه‌های اجتماعی سرمایه گذاری کرد زیرا می‌توانند در آینده به طور مستقیم بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارند.

آیا شبکه‌های اجتماعی به سئو کمک می‌کنند؟

این سوال که آیا رسانه‌های اجتماعی تاثیری بر سئو دارند یا خیر مدت‌ها مورد بحث بوده است. در سال ۲۰۱۰، گوگل و بینگ هر دو به تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت اعتراف کردند. چهار سال بعد، پس از اینکه توییتر دسترسی گوگل به شبکه اجتماعی خود را به طور موقت مسدود کرد، این موضع تغییر کرد. از سال ۲۰۱۴، گوگل علناً این موضوع را رد کرده است که شبکه اجتماعی تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایت دارد. اما اکنون معیارهای رتبه بندی گوگل تغییر زیادی کرده است. یک تغییر قابل توجه این است که شبکه‌های اجتماعی در مقیاس بسیار بزرگ تری در موتورهای جستجو ظاهر شدند.

سخن پایانی

اگرچه رسانه‌های اجتماعی ممکن است تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی سایت شما نداشته باشند، اما ارزش آن را دارد که در شبکه‌های اجتماعی فعال بمانید و در صورت امکان بهترین شیوه‌های سئو را دنبال کنید. هر تلاشی که در رسانه های اجتماعی انجام می‌دهید به سادگی شانس شما را برای به دست آوردن نتایج مثبت بیشتر در جستجوی ارگانیک افزایش می‌دهد. بنابراین، از شبکه‌های اجتماعی برای کمک به افزایش رتبه سئو سایت خود استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۲ دیدگاه

  • سلام
    با وضع فیلترینگ تو کشور چطوری امکانش هستش که شبکه های اجتماعی تو کارمون بهمون کمک کنه؟
    میشه یه توضیح بدید!

    • سلام
      شبکه های اجتماعی در دو بخش میتونه به شما کمک کنه
      ۱- برندینگ شما
      ۲- سوشال سیگنالی که به سایت شما در راستای سئو خارجی میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *