هاست چیست

هاست (Host) چیست؟

برای اینکه بدانید هاست چیست؟ و تفاوت هاست با سرور چیست؟ باید در ابتدا سرور را بشناسید. سرور یک سیستم همیشه فعال با اتصال به اینترنت است که منبع های متنوعی مانند فضای ذخیره سازی، رم، پردازنده و غیره را برای سرویس گیرندگان درون شبکه محیا می کند. هاست به قسمتی از سرور گفته می شود که معنی میزبان می دهد. زیرا یک سرور می تواند به قسمت های مختلفی دسته بندی شود که به هر بخش آن هاست گفته می شود. به گونه ای که هر قسمت از سرور یک هاست است که میزبان یک سایت می باشد. لذا جهت طراحی سایت در محیط اینترنت بعد از اینکه قالب را طراحی کردید می بایست یک هاست مناسب تهیه کنید.

تفاوت هاست با سرور چیست

تفاوت هاست با سرور در چیست؟

در مورد تفاوت هاست با سرور می توان گفت که هاست بخش کمی از سرور را تشکیل داده که به نوعی پشتیبان سایت می باشد. لذا اصلی ترین تفاوت بین هاست و سرور این است که در هاست محدودیت دسترسی وجود دارد و زمانی می توان از امکانات آن بهره مند شد که بوسیله سرور این امکانات در دسترس شما قرار گیرد. ولی زمانی که سرور را در اختیار دارید می توانید به شکل کامل از منابع آن بهره مند شوید و دسترسی کاملی به آن خواهید داشت. در حالی که فعالیت شما در هاست به شکل اشتراکی است.

شما بر اساس نیاز سایت خود مانند مقدار فضای میزبانی، میزان پهنای باند و غیره می توانید از شرکت هاستینگ یک هاست با مشخصات خاصی کرایه کنید. در اینصورت قسمتی از منابع سرور را در اختیار داشته اید و این امکان را دارید که داده ها و فایل های سایت خود را داخل آن بگذارید.

اهمیت هاست و هاستینگ مناسب

حال که دانستید هاست چیست و تفاوت هاست با سرور را دانستید باید بدانید که هاست را می بایست از یک شرکت معتبر تهیه کنید. زیرا هاست قسمتی از یک کامپیوتر همیشه روشن با اتصال کامل به اینترنت است و در صورتی که اتصال آن قطع شود سایت شما نیز از دسترس خارج خواهد شد. شرکت های هاستینگ معتبر در ۲۴ ساعت از شبانه روز با تیمی که دارند همیشه آماده حل مشکلات مربوطه هستند. در سرور نرم افرارهایی فعال بوده که گزارشاتی از کارکرد تمام قسمت های سیستم می فرستد تا اگر خطایی رخ داد در اسرع وقت رفع شود.

اگر می خواهید سایت شما از دسترس خارج نشود، باید هاستی بادوام و قابل اعتماد را انتخاب کنید. چون اگر سایت از دسترس خارج شود در فروش و درآمد شما مشکل ایجاد خواهد شد.

انواع هاست و کاربرد های آن

 انواع هاست چیست؟

حالا که دانستید هاست چیست و تفاوت هاست با سرور را دانستید باید با انواع آن آشنایی کاملی داشته باشید. لذا در اینجا به معرفی انواع هاست می پردازیم.

میزبانی اشتراکی

در این مدل هاست، یک سرور به قسمت های مختلفی دسته بندی می شود و هر قسمتی نیز در اختیار یک سایتی قرار می گیرد. لذا امکان دارد هزاران سایت میزبانی در یک سرور میزبانی شود. هاست اشتراکی قیمت های مناسبی داشته و بر اساس میزان منابعی که نیاز دارید باید هزینه صرف کنید. اکثرا سایت ها در آغاز کارشان و تا وقتی که داده و ترافیک زیادی ندارند میزبان هاست اشتراکی می شوند. مشکلات امنیتی از جمله چالش هایی است که امکان دارد در این هاست بروز کند. نفوذ به یک سایت، مسیر پیش رویی جهت در اختیار داشتن سرور و سایر سایت ها می باشد. به علاوه ایجاد حجم زیادی درخواست ها بر روی سرور باعث کاهش سرعت دیگر سایت ها خواهد شد. لذا در صورتی که از سرورهای ایمن استفاده شود ایمنی و کارایی سایت حفظ خواهد شد.

سرور نیمه اختصاصی یا سرور مجازی

برای اینکه بدانید هاست چیست و تفاوت هاست با سرور چیست باید با انواع آن آشنا شوید و هاست نیمه اختصاصی یکی از انواع هاست است که از جمله سرویس های میزبانی سایت به شمار می رود. در آن به کمک نرم افزارهای مجازی ساز یک سرور به قسمت های مختلف دسته بندی می شود و هر قسمت نیز مانند یک سرور جداگانه استفاده می شود. در اینصورت قدرت و منابع مشتری نسبت به نوع هاست اشتراکی بالاتر می باشد.

سرور اختصاصی

در سرور اختصاصی مشتری یک سرور خاص در اختیار دارد و تنها سایت او از منبع این سرور استفاده می کند. به دلیل اینکه سرور تنها میزبان این سایت است دیگر سایت ها نگرانی از بابت کاهش سرعت ندارند. این هاست مناسب سایت های بزرگ بوده و قیمت های بالایی دارد.

میزبانی ابری

در میزبانی ابری همیشه چند سرور به شکل شبکه ای فعالیت می کنند. سایت شما این امکان را دارد تا از همه منابع نرم افزاری و سخت افزاری این سیستم بهره مند شود. به گونه ای که سایت به یک سرور با منابع کم محدود نیست و زمانی که نیاز به بکار بردن بیشتر این منابع دارد، می تواند در فضای ابری از دیگر سرورها نیز استفاده کند. با این روش سایت شما مدام متصل به اینترنت است. در هاست ابری به دلیل پراکندگی داده ها حفظ ایمنی و بک آپ گرفتن سخت می باشد.

هاست وردپرسی

هاست چیست و هاست وردپرس چگونه هاستی است؟ هاست وردپرس از جمله هاست قوی لینوکس است که برای میزبانی سایت های وردپرسی تنظیمات مخصوص به خود را دارد. به طور کلی سایت وردپرسی قابلیت میزبانی در سرورهای ویندوزی و لینوکسی را دارد. ولی به دلیل اینکه این سایت ها از منابع سرور استفاده بالایی می کنند، باید از سرورهایی که سخت افزارهای قوی و منابع قدرتمندی دارند جهت میزبانی آنها استفاده شود. شرکت های هاستینگ جهت میزبانی از سایت های وردپرسی سرورهایی به میزبانی اختصاص داده اند که قدرت مشخصی دارند. این سرور به هاست وردپرسی شناخته شده است. هزینه آن نیز بالاتر از هاست اشتراکی می باشد.

با شناخت انواع هاست چیست می توانید تفاوت هاست با سرور را بشناسید. به گروهی از سرورها، زیر ساخت های امنیتی و ارتباطی به جهت حمایت از سرویس های تحت شبکه، مرکز داده گفته می شود. 

هاست مناسب برای وردپرس

سخن پایانی

در این محتوا دانستید که هاست چیست و با تفاوت هاست با سرور آشنایی پیدا کردید. لذا به طور خلاصه باید عنوان کرد که هاست قسمت کوچکی از یک سرور است که بوسیله شرکت های هاستینگ ارائه می شود. لذا اگر زبان سایت شما ویندوزی باشد باید هاست ویندوزی داشته باشید و اگر زبانش لینوکسی باشد پیشنهاد می شود از هاست لینوکسی استفاده کنید. دقت کنید که سرعت و امنیت هاست لینوکسی بالاتر از ویندوزی می باشد.

 

مشاوره رایگان

با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *