نحوه ساخت سایت وردپرسی

 ورد پرس چیست؟ 

وردپرس چیست و سایت وردپرسی چگونه ساخته می شود؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای محبوب و منحصر به فرد بوده که در کل دنیا میزبان سایت های بسیار زیادی است. این سیستم مدیریت محتوا به شکل آماده در اختیار طراحان سایت قرار می گیرد که طراحان با استفاده از آن و دیگر افزونه ها و ابزارها می توانند بزرگترین، شیک ترین و کامل ترین انواع سایت ها را بسازند. اما وردپرس چیست و چگونه ساخته می شود؟ در این مقاله قصد داریم طریق ساخت وردپرس و آموزش وردپرس را برای شما شرح دهیم.  

نحوه ساخت سایت وردپرسی

وردپرس چیست؟

اگر در گروه های پرسش و پاسخ در مورد طراحی سایت شرکت داشته باشید می بینید که بسیاری سوال می کنند آیا با وردپرس می توان یک سایت فروشگاهی، شرکتی، خبری، موزیک و غیره را طراحی کرد؟ کسانی که تازه قصد وارد شدن در عرصه طراحی سایت را دارند همیشه این سوالات در ذهنشان مطرح است.

اگر بخواهیم به زبان ساده نوع ساخت وردپرس را بیان کنیم و به معرفی آن بپردازیم باید بگوییم این سیستم مدیریت محتوا، در طراحی انواع سایت وردپرسی استفاده می شود. با اطمینان می توان گفت به سبب انعطاف پذیری که دارد در ساخت تمامی سایت ها می تواند استفاده شود. به زبان حرفه ای تر می توان گفت وردپرس یک ابزار طراحی سایت در دسته CMS است که بسیار متن باز و همچنین رایگان می باشد. به همین دلیل از دسته نرم افزارهای دنیای آزاد به شمار می رود. به گونه ای که اگر کدنویسی و برنامه نویسی را آموخته باشید می توانید اعمال شخصی سازی را بر روی آن اجرا کنید تا بتوانید سایت کاملا به دلخواه خود داشته باشید. ساخت وردپرس به گونه ای انجام شده که به انعطاف پذیری آن کمک شده است. در ادامه به آموزش وردپرس می پردازیم و خصوصیت این سیستم مدیریت محتوا را شرح خواهیم داد.

طراحی ظاهر و قالب وردپرس

بعد از اینکه وردپرس را نصب کردید می توانید طراحی ظاهر آن را با پوسته ها طبق سلیقه خود انتخاب کنید. پوسته یا قالب یا تم وردپرس ظاهر سایت را ایجاد می کند که این قالب ها هم به صورت رایگان و هم پولی ارائه می شوند. در این قالب ها آلمان های مختلفی وجود دارند که با انتخاب هر کدام می توانید چیدمان بخش های مختلف سایت را به شکل های مختلف اجرا کنید. در اینصورت ظاهر سایت وردپرسی کاملا سفارشی شده و کاملا سلیقه ای طراحی می شود.

نوع ساخت وردپرس به گونه ای است که با آن می توان انواع سایت را طراحی کرد. در سایت وردپرس نیز انواع پوسته ها و قالب های فروشگاهی، خبری، شرکتی، شخصی و غیره وجود دارد که براحتی می توان هر یک را انتخاب و دانلود کرد.

پلاگین های وردپرس

ایجاد قسمت های مختلف در وردپرس با استفاده از افزونه

بعد از اینکه ظاهر سایت وردپرسی طراحی شد می توانید قسمت های مختلف آن را نیز بسازید. لذا پلاگین یا افزونه های مختلف به عنوان مکمل، این کار را برای شما راحت می کنند. این افزونه ها به شکل رایگان و غیر رایگان در مخزن افزونه های وردپرس ارائه می شوند. با دیدن آموزش وردپرس در سایت های مختلف می توان از این سایت ساز به شکل حرفه ای استفاده کرد. ساخت وردپرس به گونه ای انجام شده که انواع افزونه براحتی در آن نصب می شود.

توابع وردپرس

قالب ها و افزونه ها از توابع وردپرس جهت نشان دادن داده های پویا استفاده می کنند. توابع وردپرس از جمله کدهای php برنامه نویسی هستند که جهت نمایش اطلاعات پویا در وردپرس بکار می روند. داده های پویا همان محتوا، دسته بندی، برچسب نوشته و غیره هستند که محل قرارگیری آنها در پایگاه داده وردپرس می باشد. لذا با قراردادن این توابع در افزونه یا قالب می توان به فراخوانی و نمایش آنها پرداخت.

توابع به شکل پیش فرض در وردپرس قرار دارند که با کدنویسی نیز می توانید آنها را به شکل جدیدتری بسازید. در طراحی افزونه و قالب وردپرس باید با توابع پیش فرض کاملا آشنا باشید تا بتوانید در طراحی سایت وردپرسی آنها را بکار ببرید. در آموزش های وردپرس نحوه استفاده از توابع آن آموزش داده شده است و شما می توانید با آنها آشنا شوید.

وردپرس و رابطه خوب آن با موتورهای جستجو

وردپرس دارای کدنویسی و طراحی مناسبی است، به همین دلیل برای گوگل و موتورهای جستجو به شکل عالی بهینه سازی می شود. به همین دلیل در بین CMSها از نظر سئو عملکرد خوبی داشته و جهت راه اندازی سایت بهترین گزینه می باشد. بنابراین اگر می خواهید از افزونه یا هر قالب وردپرسی استفاده کنید باید در طراحی سایت، سئو قالب را نیز مورد توجه قرار دهید. ساخت وردپرس به صورتی است که با ساختار موتورهای جستجو همخوانی دارد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله تعریف سئو به زبان ساده را مطالعه کنید.

امنیت وردپرس

بعد از طراحی سایت وردپرسی، باید به امنیت آن نیز توجه نمود. امنیت به صورت صد درصدی تضمین نخواهد شد، زیرا اگر بسته نرم افزار شما صد درصد ایمن شود با دیگر راه ها همچون هاست غیر ایمن ممکن است به سایت شما نفوذ شود. لذا باید هاست شما امن باشد و افزونه ها و دیگر ابزارها نیز باید اورجینال باشند.

پشتیبانی وردپرس و فراوانی آن در وب فارسی

در حال حاضر وردپرس در بین پارسی زبان بسیار جامع است و با سرچ در بین منبع های موجود می توانید بسیار راحت نیاز خود را رفع کنید. در حین استفاده از آن می توانید علاوه بر دسترسی به منابع جامع، با بهره مندی از آموزش وردپرسی انتشار یافته در سایت ها علم خود را نیز در این حوزه بالا ببرید‌. در سایت های مختلف نیز می توانید قیمت های خدمات، پوسته و قالب را بررسی نموده و بهترین ها را انتخاب کنید. همچنین قیمت پلاگین و قالب های وردپرسی بسیار پایین است و این سایت ساز خدمات دهی و پشتیبانی بالایی دارد. در سایت وردپرس نیز می توان از خدمات این سایت ساز بهره مند شد.

مزایای استفاده از وردپرس

اطمینان به وردپرس

بسیاری از سایت های مهم و بزرگ در جهان با استفاده از وردپرس طراحی شده اند و می توان گفت میلیون ها سایت با این سیستم مدیریت محتوا ساخته شده اند. همچنین به دلیل انعطاف پذیری و جامع بودن می توان گفت ۵۰۰ شرکت مهم و مجله های دوره ای با آن سایت خود را طراحی کرده اند. ساخت وردپرس به شکلی صورت گرفته که با اعتماد کامل می توان از آن استفاده نمود.

سخن پایانی

 وردپرس به نوعی یک سیستم سایت ساز است و به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا شناخته شده که حدود ۵۰ درصد سایت ها در دنیا با استفاده از آن ساخته شده است. لذا با استفاده از قالب ها، افزونه ها و توابع آن می توان سایتی کاملا سفارشی سازی شده را طراحی کرد. شیوه ساخت وردپرس در بین CMSها بسیار منحصر به فرد بوده و به دلیل پشتیبانی و آموزش وردپرسی زیادی که در مورد آن در سایت وردپرس وجود دارد بر محبوبیتش افزوده شده است. 
در ادامه بخشی از ویدیو آموزش وردپرس که توسط مجموعه MS programmer برای شما عزیزان قرارداده شده است.

مشاوره رایگان

با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *