سئو سایت چیست

سئو چیست؟ سئو یا بهینه سازی موتور جستجو است که به معنی حیله یا دست بردن در موتورهای جستجو با تکنیک های غیر اخلاقی می باشد. سئو به این دلیل ایجاد شده که با هدف رسیدن به رتبه بندی سایت، به مرتبط کردن سایت ها در نتایج جستجو طبیعی و بهبود رویت کمک کند. همچنین آن را می توان گروهی از تکنیک ها دانست جهت تغییر دادن استراتژی سایت که این مراحل به ذکر اصلی ترین فاکتورهای مربوط به صفحه و بالا بردن اهمیت آن در صفحات نتیجه جستجو می پردازد. در اینجا به شما می گوییم که سئو سایت چیست؟ امروزه تقریباً هر کسی که علاقه مند به مطالعه بیشتر در مورد بازاریابی دیجیتال است از خود می‌پرسد که سئو سایت چیست؟ سئو یا بهینه سازی سایت یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است. علاوه بر این، اساساً اکثر جستجوهای انجام شده در اینترنت توسط گوگل انجام می‌شود و گوگل موتور جستجوی اصلی اکثر افراد است. پس در صورت داشتن یک وب سایت، هدف شما باید این باشد که در اولین صفحه نتیجه موتور جستجو مورد نظر خود ظاهر شوید. بنابراین، سئو تکنیکی برای بهینه‌سازی صفحات بوده که در داخل و خارج سایت انجام می‌شود. پس برای درک بهتر سئو، همراه کارا در این مقاله به این سوال رایج بسیاری از افراد در مورد این که سئو سایت چیست و چه مزایایی دارد، پاسخ می‌دهد.

سئو به زبان ساده

سئو SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و مجموعه‌ای از استراتژی‌های بهینه‌سازی برای وب‌ سایت‌ها، وبلاگ‌ها و صفحات وب است. سئو سایت به زبان ساده با هدف بهبود موقعیت و جایگاه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو انجام می‌شود. زیرا در هر جستجو، گوگل سعی می‌کند مطالب را به گونه‌ای رتبه بندی کند که بهترین پاسخ‌ها را در صفحه اول خود ارائه دهد. از طریق تکنیک‌های کاربردی سئو، می‌توان به رتبه‌های برتر جستجوی ارگانیک گوگل دست یافت. سئو می‌تواند به وب سایت شما کمک کند تا از طریق کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با برند، محصول یا خدمات شما در میان دریایی از رقبا متمایز و شناخته شود.

مزایای سئو سایت چیست؟

اینترنت محیط مناسبی برای رونق کسب و کارهاست. با این حال، برای توسعه شغل خود نیاز به دیده شدن دارید. یک استراتژی سئو خوب می‌تواند وب سایت شما را به جایگاه‌های برتر در موتورهای جستجو برساند. همراه کارا به برخی از مزایای سئو سایت اشاره می‌کند:

افزایش ترافیک

استفاده از تکنیک‌های سئو تاثیر مستقیمی بر ترافیک وب سایت شما دارد. افزایش تعداد بازدیدکنندگان به معنای بیشتر شدن فرصت‌های تجاری است.

بازگشت سرمایه بیشتر

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان همراه کارا، با استفاده از تکنیک‌های سئو، پیشرفت قابل‌توجهی در نرخ کلیک وب سایت داشته‌ایم، زیرا افراد بیشتری جذب سایت شده که بخشی از مخاطبان هدف بوده و مصرف‌کنندگانی هستند که علاقه واقعی به خرید دارند. این بدان معناست که تمام سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای استفاده از تکنیک‌های سئو برای شرکت سودآوری دارد، زیرا هرچه اقتدار صفحات آن در اینترنت بیشتر باشد، رتبه، دید و تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت بهتر می‌شود. اما فراموش نکنید که استراتژی‌های سئو را باید در میان مدت و بلند مدت انجام داد. نتایج ممکن است مدتی طول بکشد تا ظاهر شوند، اما اگر همه چیز به درستی اجرا شود، نتایج موثری ایجاد می‌شود.  

تعریف سئو سایت به زبان ساده در همراه کارا

اعتبار وب سایت یا وبلاگ، افزایش می‌یابد

در نهایت، با سئو سایت به زبان ساده، افزایش اعتبار وب سایت را داریم که یکی از مهم‌ترین پیامدهای استفاده صحیح از استراتژی سئو است.  اما فکر نکنید که اجرای یک استراتژی به تنهایی نتیجه می‌دهد.

انواع سئو چیست؟

بعد از اینکه دانستید سئو چیست؟ این را بدانید اکثرا بسته به استراتژی سئو دسته بندی آن در سه گروه می باشد که هیچ کدام نسبت به دیگری برتری ندارند، بلکه با هم مرتبط هستند. در اینجا هر یک را به اختصارمعرفی خواهیم کرد.

سئو داخلی On page SEO

انواع سئو سایت چیست؟ سئو داخلی یکی از دسته بندی های سئو است که تمرکز بر محتوای داخلی سایت از جمله متن تا عکس و ویدئو دارد. برای اینکه ترافیک و رتبه سایت افزایش پیدا کند باید محتوای یونیک و باکیفیت در سایت استفاده شود. در این مورد باید اقدامات زیر انجام شود.

  • به هر صفحه یک کلمه کلیدی مخصوص اختصاص داده شود.
  • محتوای اجناس فروشگاه آنلاین بروزرسانی شود.
  • جهت هدف قرار دادن عبارت کلیدی خاص بهینه سازی عنوان صفحات صورت گیرد.
  • به وبلاگ، محتوای جدید افزوده شود.
  • ساختار صفحه خدمات یا مقاله قدیمی بروزرسانی شود.
  • از طریق تگ های HTML مناسب، ساختار به محتوا افزوده شود.
  • برای هر مرحله از مسیر مشتری، یک نقشه محتوایی ارائه می شود.

سئو خارجی Off page SEO

انواع سئو سایت چیست؟ سئو خارجی یکی از دیگر دسته های سئو سایت است که در خارج از سایت و در بخش های مختلف اینترنت اجرا می شود. بک لینک باکیفیت یکی از بخش های سئو خارجی است. لذا اگر از سایت معتبری به سایت شما لینک داده شود رتبه سایت ارتقا خواهد یافت. از اقدامات مربوط به سئو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روابط عمومی دیجیتال و انجام تبلیغات
  • مدیریت حضور در رسانه های اجتماعی
  • مدیریت بازدیدها
  • مراقبت از بک لینک های اسپمی که باعث آسیب به سئو شما می شود.
  • قرار دادن محتوا برای پلتفرم های مختلف مانند یوتیوب

سئو چیست

سئو تکنیکال

انواع سئو سایت چیست؟ سئو تکنیکال از انواع سئو است که تمرکز آن بر روی عوامل باطنی سایت شما است که بر تجربه کاربری، خزش، UX و سرعت سایت اثرگذار است. سئو تکنیکال خوب، این اجازه را به افراد و موتورهای جستجو می دهد تا سایت شما را بشناسند. لذا تصاویر با ناوبری دشوار یا فایل خراب و بارگذاری کند صفحات، علاوه بر لطمه زدن به تجربه کاربر، به عنوان سئو تکنیکال بد نیز شناخته می شود. از جمله روش های سئو تکنیکال شامل موارد زیر می باشد.

  • یافتن و برطرف کردن محتوای تکراری
  • بازبینی فنی سایت
  • روش کراول کردن سایت را با استفاده از txt به گوگل بگویید.
  • داشتن سایت مپ دقیق
  • ساخت سایت برای موبایل
  • مهاجرت پلتفرم یک وب سایت
  • کراول مدیریت بودجه

کلید سئو تکنیکال این است که اطمینان حاصل کنید که شناختن و یافتن سایت برای کاربران و گوگل راحت است. اگر پیمایش صفحات برای انسان سخت باشد برای موتورهای جستجو نیز این کار راحت نخواهد بود. در نتیجه فاکتورهایی مانند داشتن معماری شفاف و سودمند در سایت کمکی برای انسان و موتورهای جستجو می باشد.

سئو محلی

انواع سئو سایت چیست؟ سئو محلی از انواع سئو سایت است. سئو محلی در کسب و کارهای دارای مکان فیزیکی استفاده می شود که جهت بالا بردن ترافیک بالا بکار می رود. در سایت شما بهینه سازی محتوا در پلتفرم هایی مانند پروفایل Business google نام تجاری شما را می تواند برای مخاطبین محلی معروف کند. سئو محلی موارد زیر را شامل می شود.

  • ردیابی و هدف گذاری کلمات کلیدی محلی
  • تولید محتوا جهت متمرکز شدن بر سرچ محلی
  • تنظیم پروفایل Business Google
  • مدیریت نقل قول های آنلاین

بهره مندی از روابط محلی جهت بوجود آوردن مشارکت و بک لینک
سئو سایت

چرا سئو مهم است؟

جستجوی ارگانیک حدود ۵۳.۳ درصد از کل ترافیک یک وب سایت را ایجاد و آن را به بخش مهمی از بازاریابی آنلاین تبدیل می‎کند. ترافیک ارگانیک یک چشم انداز عالی برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران به ارمغان می‌آورد. با این حال، هدایت ترافیک ارگانیک به وب سایت شما آسان نیست و اینجاست که سئو وارد عمل می‌شود. با سئو، می‌توانید بخش‌های مختلف وب سایت و صفحه خود را برای مطابقت با معیارهای مختلف الگوریتم‌های جستجو، که همیشه در حال تغییر هستند، بهینه کنید. سئو چندین استراتژی برای افزایش بازدید وب سایت در موتورهای جستجو ارائه می‌دهد. هرچه رتبه بالاتری داشته باشید، ترافیک سایت شما بیشتر خواهد شد.  علاوه بر این، الگوریتم گوگل چندین فاکتور سئو را در هنگام رتبه بندی وب سایت‌ها در نتایج خود در نظر می‌گیرد.

سئوی خوب، بازدید صفحات شما را افزایش می‌دهد. بدین صورت هرچه افراد بیشتری وب سایت شما را ببینند، شانس شما برای ارائه محصول یا خدمات خود به تعداد زیادی از کاربران افزایش می‌یابد. سئو نه تنها مشتریان جدیدی را جذب می‌کند، بلکه به مرور زمان به شما این امکان را می‌دهد تا با اعتمادی که ایجاد کرده‌اید، ارتباط خود را با آن مشتریان عمیق‌تر کنید.

انواع تکنیک های سئو

تکنیک های سئو چیست؟ در سه دسته تقسیم بندی می شود که در اینجا هر یک را شرح خواهیم داد.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید در اجرای سئو بهترین تکنیک محسوب می شود که در این روش به دستورالعمل های موتورهای گوگل توجه می شود که این کار دشوار و هزینه آور خواهد بود.

سئو کلاه سیاه

این تکنیک ها بر خلاف دستورالعمل گوگل است که اصلی ترین آن در سئو خارجی خرید لینک و در سئو داخلی اجرای کیورد استافینگ است.

سئو کلاه خاکستری

تکنیک های سئو سایت چیست؟ سئو کلاه خاکستری از جمله تکنیک ها سئو کلاه سیاه است که بوسیله گوگل هنوز شناسایی نشده است. مانند لینک سازی داخلی حرفه ای، توجه به چگالی کلمات کلیدی و منتشر کردن رپورتاژ آگهی

بهترین روش انجام سئو سایت چیست؟

همانطور که گفته شد، بهینه سازی موتورهای جستجو فرآیندی است که به وب سایت شما اجازه می‌دهد تا در موتورهای جستجو پیدا شود. سئو برای کسب و کارهای کوچک حیاتی است. از طریق موتورهای جستجو، کاربران می‌توانند در یک لحظه به پاسخ سوالات خود دست یابند. سئو به این سادگی نیست که فقط روی یک دکمه کلیک کنید یا فقط وب سایت خود را راه اندازی کنید. بلکه وب سایت شما باید همیشه بهینه و تبلیغ شود. کار بر روی سئوی سایت نیاز به تلاش، صبر و سخت کوشی دارد.

 ممکن است نتایج سریعی به شما ندهد، اما زمانی که به درستی انجام شود، برای وب سایت و برند شما نتایج شگفت انگیزی ایجاد می‌کند. پس اگر در زمینه سئو، تازه کار هستید، بهتر است که متخصصان این حوزه را استخدام کنید یا با آژانس‌های بازاریابی دیجیتال و مدیریت سئو کار کنید. وجود یک تیم سئو قوی در کنار شما برای موفقیت کسب و کارتان ضروری است. آنجایی که کارشناسانی شرکت همراه کارا در این زمینه تخصص کافی دارند، همکاری با این شرکت برای تضمین موفقیت سئو وب سایت شما ضروری است. پس اگر سوالی در مورد اینکه خدمات سئو چیست دارید، همین امروز با ما تماس بگیرید!

جمع بندی

سئو چیست؟ تکنیک های سئو سایت چیست؟ سئو از جمله تکنیک هایی است که جهت رتبه بندی و افزایش بازدید سایت در داخل و خارج از سایت بکار گرفته می شود. سئو مرحله راحتی نیست که به آسانی اجرا شود، زیرا به علم بالا، دانش پیش زمینه ای و صبر نیاز دارد. موتورهای جستجو غیر قابل پیش بینی هستند، زیرا الگوریتم های رتبه بندی خود را همیشه تغییر می دهند. لذا سئوکار وظیفه دارد در این حوزه اطلاعات خود را همیشه بروز کند.

به طور کلی می‌توانیم برای تعریف سئو سایت به زبان ساده اینگونه بیان کنیم که به تمام فعالیت هایی که داخل سایت و در پلتفرم های دیگر انجام می‌شود تا آن سایت در کلیدواژه های مورد هدف دارای جایگاه مناسبی در صفحات گوگل باشد که این اقدامات شامل ۳ بخش کلی است؛
۱- سئو داخلی

۲- سئو خارجی

۳- سئو تکنیکال
که هر سه این موارد در سایت همراه کارا به صورت مفصل توضیح داده شده است.

مشاوره رایگان

با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۸ دیدگاه

  • سلام
    ممنون بابت توضیحات خوبی که در مورد آموزش سئو دادید
    میخواستم بدونم شما آموزش سئو به صورت خصوصی رو هم دارید؟

    • سلام، خوشحالیم که این محتوا درمورد آموزش سئو به زبان ساده به شما کمک کرده
      بابت سوالی که پرسیدید؛ در حال حاضر امکان آموزش سئو به صورت خصوصی در مجموعه ما وجود نداره
      اگر تمایل داشتید با کارشناسان ما در تماس باشید تا در صورت برگزاری دوره آموزش سئو به صورت خصوصی با شما تماس گرفته بشه

    • سلام
      بله با توجه به اینکه در حال حاضر خیلی از افراد برای خرید های خود از گوگل استفاده می‌کنند هر کسب و کاری برای افزایش مشتری خودشون بهتره حضور پررنگی در بستر وب داشته باشند
      فقط مسئله ای که هست باید این فعالیت ها اصولی انجام بشه. برای مشاوره در خصوص طراحی سایت و سئو لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • سلام
    باتشکر از مقاله خوبتون.لطفا میشه در مورد سئو کلاه سیاه بیشتر توضیح بدید.کامل متوجه نشدم
    ممنون

  • سلام
    سئو باید با برندینگ و تبلیغات همراه و هماهنگ باشه یا نه؟
    هر کدام مجزا کار می کنن؟
    لطفا یه توضیحی می دید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *