پنالتی گوگل چیست

اگر وب سایت شما توسط گوگل جریمه شده است، بازگشت به وضعیت قبل دشوارتر از آن چیزی است که ممکن است تصور کنید، گاهی اوقات ماه‌ها طول می‌کشد تا رتبه شما به جایگاه قبل از پنالتی بازگردد. در طول این مدت سایت شما ترافیک و بازدید خود را از دست می‌دهد و فروش شما متضرر می‌شود. به همین دلیل آژانس طراحی سایت و سئوی همراه کارا در این راهنما به شما خواهید گفت که پنالتی گوگل چیست و دلایل آن را بیان می‌کند تا برای حذف جریمه گوگل از وب سایت خود مراحل را انجام دهید.

دلایل پنالتی گوگل چیست

پنالتی گوگل چیست؟

ابتدا، بیایید دقیقاً ببینیم جریمه یا پنالتی گوگل چیست و چرا برای ترافیک وب سایت شما مضر است. جریمه‌های Google مجموعه اقداماتی است که علیه وب‌سایت‌هایی انجام می‌شود که بر خلاف الگوریتم‌های گوگل عمل می‌کنند. در حقیقت، پنالتی گوگل برای هدف قرار دادن و متوقف کردن تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه طراحی شده است که رتبه‌بندی موتورهای جستجو را از طریق روش‌های مبهم افزایش می‌دهد جریمه یا پنالتی گوگل برای مقابله با این کار، به شدت رتبه‌بندی وب‌سایت شما را کاهش می‌دهد یا حتی وب‌سایتتان را به طور کلی از نتایج گوگل خارج می‌کند. این کار منجر به کاهش قابل توجه ترافیک سایت می‌شود که می‌تواند برای وب سایت شما فاجعه بار باشد.

جریمه‌های دستی و پنالتی‌های الگوریتمی

حذف پنالتی گوگل از وب سایت شما با تعیین علت و نحوه اعمال آن بر روی سایت شروع می‌شود، آیا این یک جریمه دستی یا پنالتی الگوریتمی بوده است.

جریمه دستی

جریمه دستی اقدامی است که به طور خاص توسط یکی از اعضای تیم Google انجام می شود. برای تعیین اینکه آیا جریمه شما از اینجا منشأ گرفته است یا خیر، باید به کنسول جستجوی Google (که قبلاً Google Webmaster نامیده می‌شد) نگاهی بیندازید و به بخش «اقدامات دستی» از برگه «ترافیک جستجو» نگاه کنید. اگر یک پنالتی دستی دارید، در اینجا اعلانی وجود دارد که دلیل جریمه، اقدام انجام شده و پیوندی که شما را به مشکل هدایت می‌کند نشان می‌دهد.

جریمه الگوریتمی

در یک جریمه الگوریتمی، الگوریتم گوگل مشکلی را در حین خزیدن وب سایت شناسایی می‌کند و بر این اساس وب سایت را تحریم می‌کند. دو الگوریتم عامل جریمه الگوریتمی شود:

الگوریتم پاندا محتوا و تجربه کاربر را بررسی می‌کند.

الگوریتم پنگوئن به بررسی مشکلات لینک سازی می‌پردازد.

برای اینکه بدانید آیا توسط این دو الگوریتم جریمه شده‌اید، باید ببینید که جریمه دستی دارید یا خیر. اگر نداشتید، جریمه شما الگوریتمی است، اما برای تعیین اینکه از نوع الگوریتم پاندا است یا پنگوئن، باید آپدیت الگوریتم گوگل را بررسی کنید.

جریمه در سراسر سایت

این جریمه به این معنی است که گوگل سایت شما را به عنوان هرزنامه در نتایج جستجوی خود مشاهده کرده است. پنالتی کامل گوگل رتبه‌بندی سایت شما را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهدیا ممکن است شما را در نتایج نامرئی کند. مواقعی وجود دارد که این نوع جریمه منجر به بلاک شدن سایت می‌شود.

پنالتی های الگوریتمی گوگل

شایع ترین دلایل پنالتی‌های گوگل

یکی از اولین گام‌ها برای تشخیص اینکه شما یک پنالتی گوگل دارید،  این است که بدانید جریمه گوگل چیست و دلایل آن را متوجه شوید، برخی از مهم‌ترین دلایل پنالتی گوگل عبارتند از:

بک لینک با کیفیت پایین

بک لینک‌های بد یکی از رایج‌ترین اشکال سئوی کلاه سیاه و یکی از دلایل رایج جریمه‌های گوگل هستند. اگر بک لینک یکی از این ویژگی‌ها را داشته باشد، گوگل وب سایت شما را جریمه می‌کند:

  • وب سایت لینک داده شده به وب سایت شما مرتبط نیست
  • وب سایت یک دایرکتوری با کیفیت پایین است
  • بک لینک‌ها از نظرات وبلاگ و مقاله می‌آیند
  • بک لینک متن مخفی
  • لینک‌های اسپم
  • متن لنگر غیر طبیعی

محتوای سایت

از آنجایی که گوگل در تلاش است تا محتوای باکیفیت و مرتبط را در اختیار کاربران قرار دهد، به‌روزرسانی پاندا، وب‌سایت‌هایی را که محتوای بی‌کیفیت، تکراری یا سرقت شده، صرفا برای پر کردن کلمه کلیدی، متن پنهان در کد که به محتوای شما مرتبط نیست، دارند را جریمه می‌کند.

تجربه کاربری UX

تجربه کاربری یک اولویت رو به رشد برای گوگل است، بنابراین آنها به طور طبیعی به وب سایت‌هایی که بهترین UX همراه با رتبه بالا دارند، پاداش می‌دهد. برعکس، وب‌سایت‌هایی که تجربه کاربری UX مناسبی ندارند، تحت مجازات‌ الگوریتم‌های گوگل قرار خواهند گرفت.

چگونه پنالتی گوگل را از وب سایت خود حذف کنیم؟

اکنون که متوجه شدید چه چیزی ممکن است باعث ایجاد پنالتی گوگل به صورت جریمه دستی یا الگوریتمی شده باشد، وقت آن رسیده که جریمه گوگل را برطرف کنید.

برطرف کردن جریمه دستی

     بک لینک‌های وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص شود که لینک‌های نامربوط، پولی یا اسپم کجا هستند. سپس، این لینک ها را حذف کنید.

دستورالعمل‌های سرچ کنسول را بخوانید و وب سایت خود را برای هرگونه جریمه در آینده تجزیه و تحلیل کنید.

  یک بررسی مجدد به Google ارسال کنید و از آنها بخواهید که جریمه دستی را حذف کنند و جزئیات اقداماتی را که برای اصلاح این وضعیت انجام داده‌اید بیان کنید.

برطرف کردن پنالتی الگوریتمی

     اگر جریمه‌های شما به دلیل بک لینک دهی ضعیف است، همان مراحلی را که برای حذف کردن پنالتی دستی انجام دادید دنبال کنید و لینک‌ها را تجزیه و تحلیل کرده تا مشکلات سایت شما مشخص شود.

     اگر جریمه‌ها مربوط به UX یا محتوا هستند، سرعت سایت خود را بررسی کنید و از قرار دادن محتوای تکراری جلوگیری کنید.

     این زمان عالی برای بررسی عمیق هر صفحه از وب سایت خود است، مطمئن شوید که تجربه کاربری خوبی ارائه می‌دهید و محتوای شما واضح و مرتبط به نظر می‌رسد.

پنالتی سایت توسط گوگل

سخن پایانی

نظارت بر ترافیک وب سایت و حفظ رتبه سایتتان در نتایج گوگل دو جنبه بسیار مهم برای تضمین یک تجارت موفق دارد. پس اگر متوجه کاهش ترافیک یا رتبه سایت خود در جستجوی گوگل شدید، ممکن است با جریمه گوگل مواجه شده باشید. برای کمک به برطرف کردن پنالتی وب سایت خود، راهنمای پنالتی Google ما را بررسی کنید. در این راهنما،  توضیح مختصری در مورد جریمه گوگل و دلایل آن ارائه داده‌ایم که با خواندن آن می‌توانید، جریمه گوگل را رفع کنید یا با متخصصان ما تماس بگیرید تا جریمه گوگل را برای شما حذف کنند!

 

مشاوره رایگان

با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۱ دیدگاه

  • سلام
    ما تو سایتمون تمام این نکات رو رعایت می کنیم ولی بازمتو سرچ گوگل رتبه نمی گیریم به نظر شما دلیلش چیه؟
    حتما باید از گوگل ads استفاده کنیم یا نه؟
    میشه لطفا یه راهنمایی بکنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *