لینک بیلدینگ یا بک لینک

لینک بیلدینگ یا بک لینک چیست؟ بک لینک به لینکی اشاره دارد که توسط یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگر ارائه می‌شود. به عبارت ساده‌تر، اگر سایت X شامل یک لینک به سایت Y در یک متن باشد (معروف به متن لنگر)، سایت Y یک بک لینک از سایت X دریافت می‌کند. این فرآیند به‌عنوان لینک بیلدینگ شناخته می‌شود. توجه به این نکته مهم است که لینک‌های داخلی یک دامنه به‌عنوان بک لینک در نظر گرفته نمی‌شوند.

بک لینک‌ها اهمیت قابل‌توجهی در سئو دارند و متخصصان سئو به‌طور مداوم در تلاش هستند تا بک لینک‌های بیشتری تولید کنند تا رتبه سایت را ارتقا دهند. بااین‌حال، حفظ یک رویکرد متعادل در شیوه‌های سئو بسیار مهم است، زیرا اقدامات بیش‌ازحد می‌تواند به‌جای پیامدهای مثبت منجر به پیامدهای منفی شود. لینک بیلدینگ باید از اصول تعیین‌شده پیروی کند و مشارکت در ایجاد لینک انبوه هرزنامه و بی‌رویه می‌تواند منجر به جریمه‌های شدید گوگل شود.  به عبارت ساده تر اینکه؛ لینک سازی بی‌رویه یکی از دلایلی است که باعث می‌شود سایت با جریمه‌های گوگل مواجه شود.

شناخت ماهیت لینک بیلدینگ یا بک لینک ها

بک لینک‌ها به‌عنوان لینک‌های خروجی توسط وب‌سایت‌های مختلف استفاده می‌شوند تا کاربران را به سمت منابع معتبرتر هدایت کنند. این مکانیسم پیوند، بک لینک‌ها را به‌عنوان نوعی تأیید ایجاد می‌کند، که الگوریتم‌ها و ربات‌های گوگل از آن برای تشخیص وب ‌سایت ‌ها و محتوای واقعی از دیگران استفاده می‌کنند.

سایت‌های معتبر توسط ربات‌ها رتبه‌های بالاتری کسب می‌کنند و درنتیجه آن‌ها را برای کاربران قابل‌مشاهده و در دسترس تر می‌کند. برعکس، محتوای ناکافی یا غیرقابل‌اعتماد به پایین ترین موقعیت در صفحات راه دور تنزل داده می‌شود تا دسترسی به آن محدود شود.

برخی افراد از این مکانیسم برای اهداف سئو و بهینه سازی وب‌سایت استفاده می‌کنند و هدف آن‌ها افزایش رتبه و پیشرفت در نتایج جستجوی گوگل است. این استراتژی می‌تواند بسیار موثر باشد، اما نیاز به تخصص و کسب بک لینک‌های با کیفیت بالا دارد.

شناخت ماهیت بک لینک‌ها

مزایای لینک بیلدینگ چیست؟

ایجاد لینک باعث افزایش اعتبار سایت شما می‌شود. کیفیت لینک‌های هدایت شده به سمت سایت شما به شهرت کلی شما کمک می‌کند.

گوگل از لینک‌هایی برای تعیین رتبه سایت شما استفاده می‌کند. برای پیشی گرفتن از رقبای خود، به بک لینک‌های برتر و بیشتر نیاز دارید.

ساخت لینک باعث افزایش ترافیک وب می‌شود. دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر در صنعت شما یکی از موثرترین روش ها برای جذب مخاطبان مرتبط است. ایجاد لینک، که از طریق افزایش رتبه دامنه، رتبه صفحه و رتبه الکسا به دست می آید، منجر به افزایش امتیاز SEO برای سایت شما می‌شود. لینک سازی موثر فرصت هایی را برای درآمد و فروش بیشتر باز می‌کند. این به شما امکان می دهد محصولات و خدمات بیشتری را بفروشید. کاهش نرخ پرش درنتیجه ساخت لینک مناسب رخ می دهد. به عبارت دیگر، تعداد بازدیدکنندگانی را که پس از مشاهده تنها یک صفحه بدون کاوش بقیه، سایت شما را ترک می‌کنند، کاهش می دهد

درک سئو خارج از صفحه

سئوی خارج از صفحه مربوط به فعالیت هایی است که خارج از وب‌سایت شما اتفاق می افتد. این شامل افزایش درک محبوبیت، مرتبط بودن، قابل اعتماد بودن و اعتبار سایت شما در بین کاربران و موتورهای جستجو است. این امر با به دست آوردن پیوندها یا تبلیغات از منابع معتبر در اینترنت مانند صفحات وب، وب‌سایت‌ها یا افراد با نفوذ انجام می‌شود و درنتیجه کیفیت کلی محتوای شما را افزایش می دهد.

مزایای لینک بیلدینگ

انواع لینک‌ها از نظر ساختار

ساختارهای مختلف لینک اهداف مختلفی را انجام می دهند و می توان آن‌ها را با استفاده از مقادیر مختلف برای ویژگی rel تعریف کرد. ویژگی rel، بر خلاف ساختار خود یک لینک، امکان درج مقادیر متنوع بسته به کاربرد مورد نظر را می دهد. توضیحات بیشتر در مورد این موضوع بعدا ارائه خواهد شد. این جنبه ها جزء لاینفک سئو فنی در نظر گرفته می‌شوند.

ممکن است تعجب کنید که ویژگی rel مستلزم چیست. در قطعه کد زیر، ویژگی rel یک نوع ویژگی است. مقدار درون ویژگی rel، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، در داخل علامت نقل قول (“”) قرار می گیرد.

<a href=”https://mizfa.com” rel=”value”>Title link</a>

  • ·        لینک Alternate
    یکی از انواع لینکها، لینکهای جایگزین است. این به ویژه برای وب‌سایت‌های دو زبانه یا چند زبانه مفید است و کاربران را به صفحه ای هدایت می‌کند که می توانند همان محتوا را به زبان دیگری مشاهده کنند.<a href=”https://mizfa.com” rel=”alternate”>Title link</a>

 

  • ·        نوع دیگر لینک author  است که کاربران را با کلیک کردن به نویسنده مقاله خاصی هدایت می‌کند.<a href=”https://mizfa.com” rel=”author”>Title link</a>
  • ·
    لینکهای bookmark  برای اهداف بوک مارک طراحی شده‌اند، زیرا از حفظ لینکهای مقاله بدون هیچ تغییری اطمینان می‌دهند. کاربران می توانند این لینک‌ها را در مرورگر خود ذخیره کنند یا آن‌ها را بوکمارک کنند.<a href=”https://mizfa.com” rel=”bookmark”>Title link</a>
  • ·        لینک help

هنگامی که یک آموزش از یک صفحه باید در صفحه دیگر گنجانده شود، از لینک راهنما استفاده می‌شود. با کلیک بر روی این لینک، کاربران به صفحه آموزش هدایت می‌شوند یا دستورالعمل هایی در مورد نحوه استفاده از مقاله ارائه می دهند.

<a href=”https://mizfa.com” rel=”help”>Title link</a>

در نهایت، یک لینک license ، کاربران را به صفحه حق چاپ مقاله هدایت می‌کند.

<a href=”https://mizfa.com” rel=”license”>Title link</a>

 

سخن پایانی

علیرغم تکامل مداوم الگوریتم‌های جستجو و معیارهای رتبه‌بندی، جامعه سئو به‌طور گسترده موافق هستند که سئوی خارج از صفحه مؤثر، که به مرتبط بودن، قابل اعتماد بودن و اعتبار یک وب‌سایت کمک می‌کند، همچنان تأثیر قابل‌توجهی بر توانایی آن برای دستیابی به رتبه بالاتر دارد.

در حالی که الگوریتم دقیق استفاده شده توسط گوگل برای رتبه بندی محتوا فاش نشده است، مطالعات نشان می دهد که عوامل مرتبط با سئوی خارج از سایت احتمالا بیش از ۵۰ درصد وزن رتبه بندی کلی را تشکیل می دهند.

 

✍ پیشنهاد ما : عوامل افت رتبه سئو

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *