افزایش فروش از طریق سئو سایت

امروزه با توجه به شرایطی که در بازار و تکنولوژی پیش آمده بهترین و امن ترین مکان برای خرید و فروش، سایت است. ولی تنها با داشتن یک وب سایت نمی توان به فروش خوبی رسید، بلکه باید کاری کرد که تعداد مشتریان زیاد شوند. اینجاست که سئو باید اجرا شود. ولی چگونه می توان با بهینه سازی سایت فروش را بالا برد. در این مقاله در مورد نحوه افزایش فروش از طریق سئو سایت در همراه کارا صحبت خواهیم کرد.

راهکارهای افزایش فروش با استفاده از سئو

اگر قصد دارید با تکنیک های سئو، فروش خود را بالا ببرید، باید هدف خود را معین کنید. بدین منظور می بایست با مشخص کردن بازار هدف و شناخت نیاز آن ها و محتوای مرتبط و با بکار بردن کلمات کلیدی درست ترافیک سایت و مشتریان را افزایش داد. در اینجا انواع راهکارهای افزایش فروش از طریق سئو سایت را بررسی می کنیم.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب

با استفاده از کلمات کلیدی مناسب در سایت می توانید بهبود جستجو را بالا ببرید. بدین منظور می بایست کلمات پربازدید شناخته شوند و در متن بکار روند. به علاوه از کلمات کلیدی با برچسب متا نیز استفاده شود تا موضوع سایت شما توسط موتورهای جستجو درک شود تا سایت در نتایج جستجو قرار گیرد. از این کلمات نیز باید به اندازه کافی استفاده شود و استفاده بی رویه از این کلمات برای سایت شما مضر خواهد بود. به علاوه محتوا باید ارزشمند و یونیک باشد.

بهبود سرعت بارگیری وب سایت

جهت بهبود رتبه سایت و جذب مشتری می بایست سرعت بارگیری سایت بالا باشد. بدین منظور باید کدها، تصویرها و افزونه ها فشرده سازی و بهینه سازی شوند.

ارتقاء ساختار وب سایت

سایت شما باید ساختار قابل فهم و مورد قبولی داشته باشد تا محتوای سایت قابل درک توسط گوگل باشد. بدین منظور نیز باید صفحات داخلی بهینه شوند و دسته بندی ها نیز مناسب باشند.

استفاده از محتوای جذاب و ارزشمند

متن ارزشمند بازدید سایت و مشتریان را زیاد می کند، درنتیجه رتبه سایت بالا می رود. بدین منظور باید متن سایت را با عکس ها، ویدئوهای ارزشمند منحصر به فرد کنید.

افزایش فروش از طریق سئو سایت

تجربه کاربری بهینه

در نتایج گوگل اگر می خواهید رتبه شما بالا رفته و فروشتان زیاد شود باید تجربه کاربری بهینه ای داشته باشید. لذا باید طراحی سایت شده باشد تا کاربر بتواند از آن بهره مند شود. در سایت نیز باید طرحی ساده و مناسب، برگه های مناسب، فونت های خوانا و محتوایی متناسب با موبایل بکار رفته باشد. به علاوه می بایست اطمینان حاصل کنید که بر روی موبایل یا تبلت نیز سایت به خوبی نمایش داده شود.

محتوای باکیفیت

محتوای باکیفیت نقش موثری در افزایش فروش دارد. یک محتوای ارزشمند بر اساس نیاز کاربران تولید می شود. لذا باید در هر بار بروز رسانی سایت محتواها نیز بروزرسانی شوند. همچنین بهبود تجربه کاربر کلید موفقیت صاحب سایت می باشد. بنابراین باید توجه کرد عکس، ویدئو و محتوای باکیفیت از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

ایجاد لینک های باکیفیت

جهت افزایش ترافیک ارگانیک و بهبود رتبه سایت لینک های باکیفیت اهمیت زیادی دارند. این لینک ها با روش های مختلفی درست می شوند. مانند:

  • تولید محتوای یونیک و باارزش که جاذب مشتریان برای لینک دادن به آن باشد.
  • ارسال کامنت و نظر دادن در دیگر سایت ها و شبکه های اجتماعی و لینک دادن به سایت خود
  • فرستادن متنی به دایرکت های مرتبط و معرفی و ارائه خدمات خود و لینک دادن به آنها
  • درست کردن لینک های پاسخی به سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند.

در لینک دادن باید توجه شود که به سایت معتبر و باکیفیت لینک داده شود و محتوا یا عنوان سایت مورد نظر باید با عنوان و محتوای سایت شما مرتبط باشد.

سئوسایت

درج اطلاعات تماس و تضمین ها

در صورتی که اطلاعات تماس و تضمین ها را در سایت قرار دهید، کاربران با اطمینان بیشتری خرید خواهند کرد. با این کار بهتر می توانید بازدید کننده را تبدیل به مشتری کنید. باید دقت کرد که با سئو می توان کاربر را به مشتری تبدیل کرد ولی باید صبور بود و بدون نگرانی کار را پیش برد.

حل مشکل بازاریابی با سئو

در بازاریابی مشکلات عدیدی به چشم می خورد که با سئو همه این مشکلات برطرف خواهد شد. اگر سایت فروش شما با وجود داشتن بازدید کنندگان زیاد، در فروش نتوانسته به موفقیت برسد؛ باید این را حدس زد که سایت شما مطالب مفیدی داشته و توانسته مخاطبین را مجذوب خود کند، ولی قیمت های آن باب میل مشتریان نیست یا اینکه قیمت ها نتوانسته مشتریان را جذب کند. یا اینکه امکان دارد محصول شما بدون قیمت باشد یا سایت شما به گونه ای طراحی شده که کار کردن با آن پیچیده است. به علاوه امکان دارد برای محصول عکسی قرار نداده اید یا مشخصات آن را درج نکرده اید. لذا یک سئو کار ماهر می تواند این مشکل را به خوبی برطرف کند.

مدیران سایت ها در تلاش هستند به گونه ای فنون سئو را بکار ببرند تا با هزینه کم ترافیک سایت را افزایش داده و سود صاحب سایت را بالا ببرند. آنها با رقابت با سایت های بزرگ می توانند فروش را به حد نصاب رسانده و رضایت فروشنده را بدست آورند.

از سئو در چه مواردی استفاده می شود؟

  • هدف گذاری مکانی و جغرافیایی: به استفاده از سئو می توانید فروش خود را در محدوده منطقه ای که قرار دارید افزایش دهید. بدین صورت مشتریان می توانند فروشگاه اینترنتی که نزدیک به محل سکونتشان است را براحتی پیدا کنند.
  • برند سازی: یک سئو کار با فنونی که بکار می برد می تواند با بالا بردن ترافیک سایت برند شما را به طرز عجیبی معروف کند.
طراحی سایت

سخن پایانی

سئو در بالا بردن فروش آنلاین نقش موثری داشته و با فنونی که یک سئو کار بکار می برد جایگاه سایت به طرز قابل توجهی بالا خواهد رفت. لذا با افزایش ترافیک سایت و بالا رفتن فروش، کسب و کار موفقی خواهید داشت. یک سئو کار با دانش، تخصص و تجربه ای که دارد می تواند با برندسازی و افزایش فروش از طریق سئو سایت، سود فروشنده را بالا ببرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۲ دیدگاه

  • سلام
    در کنار سئو کردن سایت چه کارایی باید انجام بدیم که هم بهتر دیده بشیم و هم فروشمون بالاتر بره؟
    چون فکر نکنم با سئو فروشمون تاثیری بزاره.

    • سلام
      بسته به نوع کسب و کار شما، سئو سایت تاثیر های متفاوتی روی آن خواهد گذاشت، اما به طور کلی سئو سایت باعث بهتر دیده شدن برند و افزایش بازدید سایت می‌شود که این امر باعث افزایش فروش و یا مشتری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *