بهترین روش سئو کردن سایت

در حال حاضرشاید سئو مهم‌ترین استراتژی بازاریابی برای یک کسب و کار کوچک باشد زیرا مشتریان زیادی را جذب می‌کند. مردم اغلب از موتورهای جستجو برای تصمیم گیری در مورد خرید یا یافتن مشاغلی مدنظر خود استفاده می‌کنند. پیاده سازی بهترین روش سئو کردن سایت برای قرار گرفتن در صفحه اول اهمیت زیادی دارد.

انجام استراتژی‌های مختلف سئو می‌تواند گیج کننده باشد، به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل برای سئو سایت خود هزینه زیادی می‌کنند اما سئو همانند یک سفر است، نه یک مسابقه و دیدن نتایج آن می‌تواند زمان بر باشد. به همین دلیل، همراه کارا، در این راهنما، مهم‌ترین و بهترین روش سئو کردن سایت را بیان می‌کند تا با کمک آن‌ها بتوانید در نتایج گوگل دیده شوید.

سئو سایت

روش‌های سئو کردن سایت

همانطور که می‌دانید الگوریتم گوگل دائما در حال تغییر است. اما استراتژی‌های رایجی وجود دارد که اگر به درستی انجام شوند، می‌توانند سئو سایت را بهبود بخشند.

تجزیه و تحلیل کامل رقبا

با یک جستجوی ساده «سئو چیست؟» در گوگل، هزاران وبلاگ و وب سایت نمایش داده می‌شود که به این سوال پاسخ می‌دهند. متمایز شدن در میان صدها رقیب غیرممکن نیست، اما نیازمند استفاده از بهترین روش سئو سایت و تحلیل کامل رقبا است.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب

هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب کوتاه و دم بلند می‌تواند به شما برتری بیش‌تری نسبت به رقبای خود بدهد. در حقیقت، شناسایی کلمات کلیدی مرتبط و ترافیک مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا برای صفحات اولویت دار سریعتر به رتبه بندی صفحه اول برسید.

اول برای کاربران و بعد برای موتورهای جستجو بنویسید

عنوان گویای همه چیز است. شما باید محتوای سایت را اول برای کاربران و سپس برای موتورهای جستجو بنویسید. اگر محتوای کپی در وب سایت قرار بگیرد، کاربران و گوگل آن را دوست ندارند. بیایید یک مثال در این مورد بزنیم، کاربر عبارت «SEO چیست» را در گوگل جستجو می‌کند. اگر وب سایت شما با اصطلاحات کپی و پیچیده پر شده باشد، الگوریتم گوگل به سادگی سایت شما را به رتبه پایین‌تری منتقل می‌کند.

روی سئو داخلی و خارجی سرمایه گذاری کنید

 در ابتدا باید گفت که ۳  نوع سئو وجود دارد که باید در نظر بگیرید، سئو داخلی، سئوی خارجی و سئو فنی. سئوی فنی به کلیه اقدامات قابل انجام برای سایت به جز محتوا اشاره دارد. سئوی داخلی نیز به معنای تمام کارهایی است که می‌توانید در وب سایت با محتوای خود انجام دهید، در حالی که سئو خارجی شامل افزایش اعتبار سایت از طریق اقداماتی مانند خرید بک لینک است.

مشاوره رایگان

با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

روی بهینه سازی دستگاه موبایل کار کنید

تا سال ۲۰۲۵، بیش از ۷۵ درصد از تمام کاربران اینترنت فقط از تلفن همراه برای انجام جستجوهای خود استفاده خواهند کرد. بهینه سازی طراحی سایت برای سازگاری با موبایل بهترین روش سئو کردن سایت است. کاربری که وب سایت شما را با کامپیوتر باز می‌کند، طرح بسیار متفاوتی نسبت به یک کاربر تلفن همراه می‌بیند. وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده برای دستگاه‌های تلفن همراه به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که بر روی صفحه‌نمایش کوچک‌تر قرار بگیرند، طرح‌بندی واضح‌تری دارند و سریع بارگیری می‌شوند.

مراقب به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل باشید

همانطور که قبلا ذکر شد، الگوریتم گوگل در طول سال دستخوش صدها تغییر می‌شود. آگاهی کاملا از این به‌روزرسانی‌ها و کار بر روی استراتژی‌های بهینه‌سازی، بهترین روش سئو کردن است. مرکز جستجوی Google مکانی عالی برای خواندن آخرین به‌روزرسانی‌ها و دیده شدن وب‌سایت شما است.

محتوای با کیفیت عالی بنویسید

نه تنها بازاریابان، بلکه کارشناسان سئو نیز معتقدند که محتوا پادشاه است. موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم‌های خود را بهبود می‎بخشند و اگر محتوای شما بد نوشته شده یا سرقت ادبی شده باشد و یا دارای عناوین گمراه کننده باشد، در رتبه بالایی قرار نخواهد گرفت. بنابراین مطمئن شوید که کیفیت محتوای شما بی عیب و نقص، منحصر به فرد و جذاب و برای خوانندگان شما مفید باشد.

به طور مداوم برای سایت محتوا منتشر کنید

وقتی نوبت به وبلاگ‌نویسی سایت می‌رسد، باید به خاطر داشته باشید که محتوای تازه می‌تواند به طور چشمگیری بر رتبه بندی تأثیر بگذارد. به این دلیل که گوگل همیشه به دنبال صفحات جدید در سراسر وب می‌گردد تا آنها را ایندکس کند. بنابراین همواره از خود بپرسید که آیا محتوای سایت را به روز نگه می‌دارید؟ همچنین به خاطر داشته باشید که این کیفیت محتوا است، نه کمیت، که بیشترین اهمیت را در گوگل دارد.

بهترین روش های سئو سایت

تگ‌های عنوان و توضیحات متا را بهینه کنید

به عبارت ساده، تگ‌های عنوان، تایتل صفحه شما را مشخص می‌کنند، در حالی که توضیحات متا خلاصه‌ای از آن صفحه است که در موتورهای جستجو نشان داده می‌شود. به طور معمول، عنوان شما باید حدود ۶۰ کاراکتر طول داشته باشد در غیر این صورت توسط گوگل حذف می‌شود و توضیحات متا نباید بیش از ۱۵۰ کاراکتر باشد.

بهبود سرعت سایت

داده‌ها نشان می‌دهند که ۴۰ درصد از مردم یک وب‌سایت را اگر بیش از ۳ ثانیه طول بکشد، می‌بندند. علاوه بر این، ۴۷ درصد از کاربران در واقع انتظار دارند یک صفحه در عرض ۲ ثانیه بارگذاری شود. اگر این اتفاق نیفتد، آنها وب سایت را رها می‌کنند و  هرگز به وب سایت باز نمی‌گردند. این امر منجر به نرخ پرش بالاتر، ترافیک کمتر، کاهش تعداد بازدیدکنندگان بازگشتی و غیره می‌شود. برای همین با ابزارهایی مانند Google’s PageSpeed Insights یا GTmetrix یا Pingdom، سرعت وب‌سایت خود را بهبود بخشید.

سخن پایانی

این یک واقعیت کاملاً ثابت شده است که انجام سئو برای به دست آوردن هرچه بیشتر ترافیک سایت ضروری است. برای به دست آوردن این نتیجه، متخصصان سئو بهترین روش سئو کردن سایت را اتخاذ می‌کنند. پیاده سازی استراتژی‎های سئو مثل این است که فوتبال بازی می‌کنید، شما می‌توانید با شرایط و ضوابط از پیش تعیین شده گل به ثمر برسانید و در صورت انجام خطا، داور آماده است تا شما را جریمه کند.

در سئو هم همین اتفاق می‌افتد! اگر سئو را به روشی انجام دهید که با دستورالعمل‌های گوگل مطابقت نداشته باشد، احتمالاً وب سایت شما به شدت آسیب می بیند، به عنوان مثال، از دست دادن رتبه در SERP یا بلاک شدن از موتورهای جستجو. بنابراین، نکته را فراموش نکنید که برای رشد و نتیجه گرفتن در دنیای دیجیتال مارکتینگ، باید اصول موتورهای جستجو را رعایت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *