سرعت سایت

 افزایش سرعت سایت از جمله اقداماتی است که بر بالا بودن تجربه کاربری یک سایت تاثیر زیادی دارد و رتبه سایت را در گوگل بهبود می بخشد. برای اینکه سرعت لود سایت وردپرسی را بالا ببرید می توانید اقدامات زیادی مانند نصب افزونه سرعت سایت و غیره را انجام دهید. در همراه کارا به معرفی این راهکارها می پردازیم.

استفاده از قالب بهینه

هر وب سایتی که با وردپرس ساخته می شود یک فریمورک یا پوسته در پشت پرده آن وجود دارد. این پوسته در صورتی که بهینه نباشد در سرعت سایت اثر خواهد گذاشت. هر کسی در کدنویسی از یک روش و فنون مخصوص به خود بهره می برد. لذا باید توجه نمایید قالبی بهینه و استاندارد استفاده کنید، چون این باعث بالا رفتن سرعت وب شما خواهد شد.

افزایش سرعت سایت با استفاده از افزونه سرعت سایت یا افزونه کش

از اقدامات مهمی که جهت بالا بردن سرعت سایت بکار می رود افزودن و فعال کردن افزونه کش است. این کش ها از جمله فایل هایی هستند که از صفحات سایت و محتواهای آن به شکل استاتیک ساخته شده اند. این کش ها باعث شده سرعت سایت بالا رود. افزونه کش به دو شکل سرور و مرورگر می باشد.

راه کارهای افزایش سرعت سایت

بهره بردن از prefetch در دامنه های معروفی که کاربرها استفاده می کنند.

در این روش شما در جهت لود بخشی از قسمت های سایت خود مانند فایل های js در صفحاتتان در قسمت DNS یک تنظیمات ایجاد نمایید تا در زمان ورود به صفحه ها لود این بخش در زمان کمتری انجام شود. لذا در صورتی که در بخش هدر سایت و قسمت کدنویسی آن تغییراتی ایجاد کنید سرعت لود را بالا خواهید برد.

استفاده از شبکه CDN یا تحویل محتوا

شبکه CDN فایل های CSS و JS را با دیگر عکس های سایت، با سرورهای ابری در کل جهان به بازدید کنندگان به اشتراک می گذارد و در اینصورت، بالا بودن سرعت سایت به کاربران القا می شود. همچنین سرعت دانلود فایل را بالا می برد. باید توجه کرد که با متصل شدن به این سیستم، افزایش نرخ تبدیل سایت و کاهش BOUNS RATE آن را خواهید دید.

افزایش سرعت سایت با بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

در طولانی مدت و به مرور با بهینه سازی پایگاه داده وردپرس، سرعت سایت شما بالا خواهد رفت.

غیر فعال کردن رونوشت های سایت

با غیر فعال کردن رونوشت سایت، سرعت لود بالا می رود، چون این سبب می شود تا افزایش ذخیره سازی اتوماتیک از ۶۰ ثانیه به ۵ دقیقه برسد و همچنین سبب می شود رونوشت ها کاملا غیر فعال شوند. بدین منظور از افزونه های سبک نیز بهره می برند.

پاک کردن رونوشت های قدیمی از پایگاه داده

برای اینکه فضا را آزاد نموده و سرعت لود را افزایش دهید با افزونه رایگان OPTIMIZE WP رونوشت های قدیمی را حذف کنید. در اینصورت بهینه سازی پایگاه داده برای شما امکانپذیر خواهد بود.

مشاوره رایگان

با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

کاهش دادن افزونه های نصب شده بر روی وردپرس

درست است که نصب برخی افزونه ها در طراحی سایت لازم است ولی زیاده روی در نصب آنها کار درستی نیست. در اینصورت می بایست این افزونه های اضافی را حذف نموده و بقیه را آنالیز کنید.

ترکیب یا کوچک کردن فایل های HTML, CSS  یا جاوا اسکریپت

در این فایل ها باید بخش های اضافی را پاک کنید و با جمع کردن تمام آنها در یک فایل و کم کردن درخواست های HTML سرعت سایت بالا ببرید.

افزایش سرعت سایت با کاهش حجم تصاویر

سایز عکس ها را به زیر ۱۰۰ کیلوبایت تبدیل کنید تا نمایش آن برای کاربران بهتر شود و سرعت سایت نیز افزایش پیدا کند.

بالا بردن سرعت سایت با انواع افزونه سرعت سایت

افزونه سرعت سایت wprocket کار فشرده سازی CSS وHTML را انجام می دهد و با کاهش تعداد درخواست های داده شده به مرورگر، به تقویت سرعت سایت کمک می شود.

سرعت سایت

افزایش سرعت سایت با افزونه سرعت سایت WP Rocket

انواع افزونه سرعت سایت مانند راکت به کاهش سرعت سایت کمک می کند. افزونه سرعت سایت تنظیمات قابل تغییری دارد که کار با آن را برای وب مسترها راحت کرده است. از جمله امکانات آنها شامل:

  • پیش بارگذاری و بهینه سازی عکس ها
  • پشتیبانی از قابلیت زیپ برای فشرده سازی فایل ها
  • پشتیبانی از CDN
  • ادغام فایل های کوچک JS و CSS
  • فعالسازی قابلیت کش
  • دارای داکیومنت های آموزشی زیاد
  • بارگذاری تنبل عکس ها
  • بهینه سازی فونت های گوگل
  • مینی فای کردن کدهای جاوا اسکریپت، CSS و HTML
  • افزایش سرعت سایت با استفاده از هاست مناسب

    اگر کاربری از دیتاسنتر هاستینگ، کیلومترها فاصله داشته باشد و قصد مشاهده سایت را داشته باشد، این فاصله زیاد باعث کاهش سرعت سایت می شود. لذا با استفاده از CDN اطلاعات سایت در سرور جهانی ذخیره شده و این سبب خواهد شد برای کاربران تاخیری کمتری ایجاد شود. همچنین با استفاده از هاست مستقر در ایران برای کاربران ایرانی می توان به بهبود سرعت کمک کرد. بسته به نوع هاست نیز جهت سرعت بارگذاری و پردازش سرور می توانید از منابع بیشتری استفاده کنید. شما جهت افزایش سرعت وب باید اقدامی جهت برگزیدن سرور نزدیک به مکان جغرافیایی بازدیدکنندگان، استفاده از هاست جدا برای فایل های سنگین مانند ویدئو، ارتقا سخت افزاری و اتصال به CDN را در دستور کار قرار دهید.

    حذف المان های اضافی و باز طراحی

    جهت بارگذاری قسمت های مختلف سایت، به سرور درخواست هایی فرستاده می شود تا مراحل بارگذاری آن انجام شود. این فرایند منجر به ادامه دار شدن زمان لود سایت خواهد شد. لذا با حذف عناصر اضافی صفحه ها می توانید زمان لود را کاهش دهید. این کار بالاخص در قسمت هایی که همیشه تکرار می شوند مانند فوتر، هدر و سایدبار اهمیت بالایی دارد. لذا باید اقدامات لازم جهت حذف المان های اضافی، باز طراحی سایت و حذف المان های بیکار انجام شود.

    حذف فونت های اضافی

    دانلود فونت و بارگذاری، قسمت زیادی از زمان لود سایت را اشغال می کند. لذا با تک فونت کردن سایت و حذف فونت های اضافی می توانید سرعت سایت را بهینه کنید.

    استفاده از امکان Expires Headers

    با فعال کردن Expires Headers می توانید بوسیله نسخه های ذخیره شده امکان لود سایت را به مرورگر بدهید. بنابراین در سایت خود کاهش پهنای باند و افزایش سرعت سایت را خواهید دید.

سخن پایانی

راه کارهای افزایش سرعت سایت و دلایل سرعت پایین سایت بسیار زیاد اند که کاهش دادن تعداد ریکوئست های ارسالی به سرور، از بهترین این راه کارها می باشد. زیرا جهت بارگذاری هر المانی، نیاز است یک درخواست به سرور ارسال شود. از دیگر روش های بالا بردن سرعت سایت نصب افزونه سرعت سایت، غیر فعال کردن افزونه های غیر لازم در صفحه های مختلف، حذف و اصلاح ریدایرکت ها، پاکسازی های سایت و پاک کردن رونوشت های قدیمی و غیره می باشد. تاثیر سرعت سایت نیز تاثیری در رتبه سایت در گوگل دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *