سئو کلاه خاکستری چیست

سئو کلاه خاکستری مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی است که مطابق با دستورالعمل‌های گوگل نیستند، اما ممکن است همچنان توسط ربات‌های گوگل پذیرفته شوند. در حقیقت، سئو کلاه خاکستری، مرز بین بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است و از نظر فنی قانونی اما خطرناک است. روش‌های سئو کلاه خاکستری مطابق با دستورالعمل‌های موتورهای جستجو، نامطلوب یا بی‌خاصیت هستند و می‌توانند خسته‌کننده باشند. به همين دليل در اين راهنما، كارشناسان همراه كارا شما را با اين نوع سئو و تكنيك‌هاي آن آشنا مي‌كند.

ویژگی سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری پیچیده‌تر از سئو کلاه سفید و کلاه سیاه است. این نوع سئو، ترکیبی از تکنیک‌های سئو کلاه سفید و تکنیک های کلاه سیاه است که ممکن بوده در حال حاضر بر روی سایت‌ها جواب دهند اما پس از مدتی به عنوان سئو کلاه سیاه معرفی می‌شوند. آنها هنوز به وضوح توسط دستورالعمل‌های وب مستر گوگل به عنوان قانونی یا غیرقانونی تعریف نشده اند. در حقیقت، سئو کلاه خاکستری مانند بتمن است. او در این فضای مرزی بین قهرمان و شرور قرار دارد.

تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری چیست؟

در حالی که تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری قانونی در نظر گرفته می‌شوند، اما به خوبی تکنیک‌های سئو کلاه سفید نیستند. در این تکنیک، از برخی روش‌هایی که قبلا منقضی شده‌اند برای افزودن محتوا و بک لینک‌ برای سایت استفاده می‌کنند. افرادی که این روش‌ها را اتخاذ می‌کنند، محتوای کپی نیز در وب سایت به کار می‌برند که یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری است. آنها محتوا را از وب سایت‌های دیگر کپی و در وب سایت خود به كار مي‌برند و فقط کلمات کلیدی را ویرایش می‌کنند.

مهم‌ترين تكنيك‌هاي سئو کلاه خاکستری چيست

خرید بک لینک

بک لینک‌ها معروف به لینک‌های ورودی، لینک‌هایی در وب سایت‌های خارجی هستند که ترافیک زيادي را به وب سایت شما هدایت می‌کنند. آنها به محتواي وب سايتتان اعتبار مي‌بخشند. اصل اساسی این است که اگر وب سایت‌ها به محتوای شما لینک می‌دهند، باید به این معنی باشد که محتوای شما مفید است.

بک لینک بیشتر = رتبه بالاتر در موتورهای جستجو = دید بیشتر = ترافیک بیشتر

اگر بک لینک بیشتر به معنای ترافیک بیشتر است، فکر می‌کنید خرید بک لینک راهی سریع برای رشد وب سایت شما خواهد بود. اما شما اشتباه می‌کنید در واقع، خرید بک لینک حتی ممکن است به ضرر شما باشد.

الگوریتم رتبه‌بندی گوگل کیفیت وب سایت‌های میزبان این پیوندها را بررسی می‌کند. مهم‌تر از همه، خرید لینک‌ها برخلاف دستورالعمل‌های Google Webmaster است و در صورت شناسایی جریمه می‌شوید.

به جای خرید بک لینک، باید:

  • محتوای باکیفیت ایجاد کنید که منحصر به فرد، معتبر و بلند مدت باشد.
  • بک لینک‌های اسپم و بی کیفیت را حذف کنید.
  • به سایر وب‌سایت‌های معتبر از وب سایت خود پیوند دهید.
  • فهرست منابع مفید ایجاد کنید.

پس یک بک لینک با کیفیت خوب می‌تواند ترافیکی ایجاد کند که به کل وب سایت شما کمک  کند.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری چیست ؟

استفاده از دامنه‌های منقضی شده

زمانی که دامنه‌اي دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، برای خرید مجدد ارائه مي‌شود. تكنيك سئو کلاه خاکستری این است که اگر یک دامنه با اعتبار بالا به دست آورید، می‌توانید اعتبار و بک لینک‌های آن را برای رشد وب سایت خود استفاده كنيد. در واقع، شما می‌توانید ترافیک را از دامنه خریداری شده به وب سایت خود با استفاده از تغییر مسیر ۳۰۱ هدایت کنید.

مشکل این است که دامنه منقضی شده‌ای که خریداری کرده‌اید، به سایت شما کمک نمی‌کند، بنابراین گوگل به آن پاداش نمی‌دهد. الگوریتم گوگل در شناسایی این تکنیک به طرز چشمگیری توانمند شده است.

این کار یک تکنیک ضربه است و ارزش ندارد که برای آن زمان یا پول سرمایه گذاری کنید. زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که کار کند. در عوض، فقط روی ایجاد بک لینک‌های معتبر در وب سایت خود تمرکز کنید.

سئو منفی

سئوی منفی شامل انواع روش‌های مورد استفاده برای حذف رقبا است. این روش‌ها می‌تواند شامل ارسال نظرات منفی کاذب از رقبا، ایجاد بک لینک‌های اسپم به سایت‌های رقیب و غیره باشد. اساساً، به جای كار بر روي وب سایت خود، هر کاری که ممکن است انجام دهید تا یک رقیب را پایین بیاورید.

اما بدانيد كه در اینترنت فرصت برای همه وجود دارد. شما نیازی به صرف منابع برای از بین بردن رقبا ندارید. اين روش‌ها ممکن است به صورت لحظه‌ای و کوتاه مدت کار کند، اما پایدار نیست. در عوض، روی انجام یک تحلیل رقابتی از رقبای خود سرمایه گذاری و یک استراتژی برای تقویت برند خود ایجاد کنید.

سئو منفی چیست

استفاده بيش از حد از کلمات كليدي

استفاده از کلمات کلیدی بهینه شده برای جستجو، احتمال نمایش محتوای شما در نتايج گوگل را افزایش می‌دهد. زمانی که گوگل به اندازه امروز باهوش نبود، می‌توانستید با پر کردن مکرر محتوای خود با کلمات کلیدی خاص، در رتبه‌بندی SERP قرار بگیرید. اما این روش دیگر کار نمی‌‌كند. الگوریتم‌های خزنده گوگل هوشمندتر شده اند. آنها می‌توانند تكرار بيش از حد کلمات کلیدی را در محتوا  مشاهده و همچنین محتوای نامرئی برای کاربر، ، برچسب‌ها و غيره را تشخیص دهند. تكرار بيش از حد کلمات کلیدی منجر به جریمه و از دست دادن کاربران می‌شود و در نهایت به برند شما آسیب می‌رساند.

چرا سئو کلاه خاکستری هنوز استفاده می‌شود؟

به عبارت ساده سئو کلاه خاکستری زمانی استفاده می‌شود که بدون ایجاد محتوای خوب به دنبال گرفتن نتایج خوب و راه میانبر هستید. در حقیقت، یک راه درست و یک راه آسان برای انجام کارها وجود دارد. راه آسان اشتباه نیست فقط برای مدت طولانی جواب نمی‌دهد.

تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری به شما کمک می‌کند تا از دستورالعمل‌های الگوریتم عبور کنید اما الگوریتم‌های گوگل لحظه به لحظه هوشمندتر می‌شوند. این بدان معناست که چیزی که ممکن است یک بار جواب گرفته است، قطعا برای مدت طولانی کار نخواهد کرد. در کوتاه مدت، تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری نتایج ملموسی را نشان می‎دهد و این توهم را ایجاد می‌کند که وب سایت شما به عنوان یک سايت در حال رشد است.

روش های سئو کلاه خاکستری

سخن پاياني

در پاسخ به سوال بسياري از افراد كه مي‌خواهند بدانند سئو كلاه خاكستري چيست بايد گفت كه سئو كلاه خاكستري ترکیبی از تکنیک‌های کلاه سیاه و کلاه سفید و تكنيكي است که اخلاقی نبوده اما کاملاً اشتباه هم نیست و با هدف ارتقا رتبه سايت و سئو سایت انجام می‌شود.
اگر به طور کلی هنوز مفهوم سئو سایت را نمی‌دانید و می‌خواهید از پایه شروع به یادگیری کنید پیشنهاد می‌کنیم مقاله سئو چیست را ابتدا بخوانید

مشاوره رایگان

با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *