اصطلاحات سئو سایت چیست

اصطلاحات سئو سایت

خیلی از علاقه مندان به سئو که سمت آموزش این علم می روند لازم است در حین یادگیری آن با اصطلاحاتش نیز آشنا باشند. یعنی تا زمانی که این اصطلاحات را ندانند نمی توانند در این زمینه پیشرفتی داشته باشد. برای یادگیری این اصطلاحات باید آن ها را به ذهن بسپارید تا بهتر بتوانید سئو را یاد بگیرید. در اینجا چندین مورد از این اصطلاحات سئو را به شما شرح می دهیم.

واژه نامه تخصصی سئو سایت

Meta Description

از تگ هایی به شمار می رود که در آن توضیحات متای هر صفحه و یا توضیحات کوتایی که باید حدکثر ۱۶۰ کارکتر با احتساب فاصله باشد، درج شده است. نمایش آن در پایین نتیجه سایت شما در صفحه serp است. در صورتی که بیشتر از ۱۶۰ کارکتر نوشته شود الباقی متن به صورت سه نقطه و ناقص به کاربران نمایش داده می‌شود.

سیستم مدیریت محتوا یا CMS

سیستم مدیریت محتوا با زبان برنامه نویسی ساخته می شود و با وجود آن کاربران می توانند بدون برنامه نویسی سایتی را طراحی کنند. معروف ترین این پلتفرم وردپرس است که با آن بدون کدنویسی می توان سایت را طراحی نمود و محتوا یا متن یا رسانه را در آن قرار داد.

سئو SEO

سئو معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو را می دهد و با کمک آن سئوکار با اجرای مراحل سئو و با استفاده از کلمات مشخص شده، سایت را در صفحات اول قرار داده و ترافیک آن را بالا می برد. برای آنکه بهتر مفهوم سئو را درک کنید پیشنهاد می‌کنیم مقاله سئو چیست را در بلاگ همراه کارا مطالعه کنید.

سئو داخلی On Page SEO

شامل فعالیت های مربوط به سئو است که در داخل سایت اجرا می شود. ۷۰ درصد از فرایند سئو در داخل سایت انجام می شود. لذا تولید محتوا یکی از مهم ترین این فعالیت ها می باشد. در مقاله سئو داخلی چیست به طور کامل در خصوص سئو داخلی و موارد مربوط به آن توضیح داده ایم.

سئو خارجی Off Page SEO

سئو خارجی از دیگر اصطلاحات سئو محسوب می شود و همان کارهایی است که برای سئو شدن در خارج از سایت انجام می شود. این فعالیت ها عبارتند از:

  • لینک سازی
  • برندسازی
  • سوشیال سیگنال یا فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • و غیره

برای مشاهده لیست و اقداماتی که در سئو خارجی نیز انجام می‌شود مقاله سئو خارجی چیست را مشاهده کنید.

سئو تکنیکال technical SEO

فعالیت هایی که به دانش فنی نیاز دارد در این دسته بندی قرار می گیرد. این فعالیت ها عبارتند از:

تعریف کامل سئو تکنیکال را در مقاله سئو تکنیکال چیست مشاهده کنید.

سئو کلاه سفید WHITE HAT SEO

سئو کلاه سفید از جمله اصطلاحات سئو به شمار می رود و تکنیک های قانونی سئو را شامل می شود که جهت بهینه سازی سایت اجرا می شوند. این فعالیت ها توسط گوگل تعیین شده اند.

مفاهیم و اصلاحات سئو سایت

سئو کلاه سیاه BLACK HAT SEO

تکنیک های غیرقانونی گوگل را شامل می شود که جهت بهینه سازی سایت انجام می شوند. با این روش ها سئوکار گوگل را فریب می دهد تا بازدید خود را بالا ببرد.

برای آشنایی بیشتر با بحث سئو کلاه سیاه مقاله سئو کلاه سیاه چیست را در بلاگ همراه کارا مطالعه کنید

سئو کلاه خاکستری GRAY HAT SEO

در روش سئو کلاه خاکستری سئوکار از تکنیک هایی قانونی و غیر قانونی استفاده می کند تا سایت را بهینه کند. در این روش از تکنیک های کلاه سیاهی استفاده می‌شود که خطر کمتری دارد به عنوان مثال درج رپرتاژ آگهی و یا ساخت سوشال سیگنال به صورت دستی و طبیعی.

سرچ کنسول

از جمله اصلاحات سئو محسوب می شود و یکی از ابزارهای سئو است که اطلاعات مختلف سایت مانند لینک ها، تعداد ورودی، ارورها و سرعت سایت و غیره را در اختیار سئوکار قرار می دهد.

گوگل آنالیتس

از ابزارهای نیمه رایگان سئو است که در مورد کاربران سایت، اطلاعات کاملتری مانند صفحات پربازدید، میانگین سنی و زمان ماندگاری کاربر در سایت و غیره را در اختیار سئوکار قرار می دهد.

پنالتی گوگل

پنالتی گوگل مجازاتی است که گوگل با آن وب سایت های مشکل دار را جریمه می کند. بعد از اینکه گوگل بداند سایتی سئوی سیاه بکار برده او را جریمه می کند. در اینصورت سایت مورد نظر با حذف شدن از نتایج جستجو با کاهش رتبه مواجه خواهد شد.

لینک

لینک از دیگر اصطلاحات سئو به شمار رفته و کلمه آبی رنگی است که با کلیک بر روی آن به صفحه ای دیگر می روید. هر لینکی نیز ساخته شده از تگ HTML است که با حرف A نشان داده می شود.

بک لینک

اگر سایتی به سایت یا صفحه ای از آن لینک بدهد به همان لینک داده شده بک لینک می گویند. این بک لینک در سئو و جایگاه گرفتن در گوگل نقش بسزایی دارد.

لینک خارجی

لینک خارجی لینکی است که شما آن را به سایت دیگری می دهید. این لینک دادن باید با اصول خاص خود انجام شود تا جریمه نشوید.

آلت تصویر چیست

لینک فالو و نوفالو

لینک فالو و نوفالو یکی دیگر از اصطلاحات سئو است. هر لینک از یک تگ html با نام تگ a بوجود آمده و همیشه داخل این تگ ها مقادیری مانند title, href و غیره موجود است. یکی دیگر از این مقادیر rel بوده که دو کلمه فالو و نوفالو در آن گذاشته می شود. اگر سایتی لینکی به سایت شما بدهد و در قسمت rel لینک خود از مقادیر فالو استفاده نماید، این یعنی به گوگل می گویید که این سایت از نگاه من قبول شده و شما حق دارید آن را دنبال کنید. ولی اگر مقادیر داخل آن نوفالو باشد این معنی را می دهد که اعتبار این سایت را من تایید نمی‌کنم. تعادل بین لینک های فالو و نوفالویی که به صفحه ای داده می شود، از جمله نکته های موثر بر روی سئو آن می باشد.

PBN

یک روش خطرناک کلاه سیاه است که اگر درست اجرا شود با بازخورد مناسبی مواجه می شود. در آن گروهی از سایت ها، بلاگ ها و غیره به روش لینک سازی به هم اتصال پیدا می کنند، سپس لینکی به سایت شما می دهند.

متن جایگزین ALT

متن ALT از دیگر اصطلاحات سئو محسوب می شود و متنی است که بوسیله نویسنده محتوا داخل عکس قرار داده می شود و در صورتی که عکس در سایت نمایش داده نشود، آن متن به کاربر نمایش داده خواهد شد. گوگل از این متن در نتایج گوگل جهت دسته بندی عکس ها بهره می برد. تمامی سیستم های مدیریت محتوا برای نوشتن متن جایگزین هر تصویر، بخشی دارند. باید توجه کنید که متن جایگزین بر روی سئو تاثیرات زیادی دارد.

Branded keyword

در صورتی که کلمه کلیدی اشاره ای به برند سایت شما به شکل ترکیبی یا مستقیم داشته باشد به آن Branded keyword می گویند.

مزرعه لینک

مزرعه لینک از دیگر اصطلاحات سئو به شمار می رود و همان سایت هایی به شمار می رود که سرشار از محتواهای کپی شده، کوتاه، بی کیفیت به همراه تعداد زیادی لینک است. در گذشته این یک روش کلاه سیاه بود که در یک صفحه بی کیفیت از لحاظ محتوایی تعداد زیادی لینک با کلمات کلیدی درج می‌شد و به صفحات اول می رسیدند. ولی امروزه اگر کسی از این روش استفاده کند، گوگل آن را جریمه می کند.

وب دایرکتوری

وب دایرکتوری سایت هایی هستند که در زمینه دسته بندی سایت های دیگر و معرفی آنها به کاربران فعالیت دارند. زمانی این سایت مکانی شده بودند برای ساخت بک لینک که گوگل بعدها این لینک ها را نامعتبر اعلام کرد. هم اکنون نیز دایرکتورهایی وجود دارند که در آن به ثبت بک لینک می پردازند تا اعتبار سایتشان را بالا ببرند.

سخن پایانی

اصطلاحات سئو سایت، کلمات و عباراتی هستند که جهت شناخت سئو سایت ضروری هستند. لذا کسانی که قصد دارند در این حوزه فعالیت کنند و با سئو آشنا شوند باید با این اصطلاحات آشنا باشند. این اصطلاحات اکثرا انگلیسی هستند و برای یاد گرفتن سئو می بایست آنها را به خاطر سپرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *